L'Idece té gairebé enllestits tots els preparatius per inaugurar la campanya de navegació dijous que ve, quan també es posarà en marxa la resclosa de Xerta. Durant les darreres setmanes s'han intensificat els treballs d'extracció d'algues de la via navegable i s'han reposat les boies. A més, s'ha senyalitzat el canal navegable fins a Ascó, ja que en el darrer consell rector de l'Idece es va acordar ampliar la navegació entre Móra d'Ebre i Ascó.
Amb tot, aquests treballs resultaran infructuosos si no s'incrementa de manera considerable el cabal de l'Ebre, ja que amb menys de 100 m³/ s no es recomana la navegació. «Nosaltres no tancarem la via navegable, però si el cabal és com el de les darreres setmanes ens veurem obligats a recomanar que no es navegue», precisa la directora de l'Idece, Genoveva Margalef. De fet, l'Idece no durà a terme les tasques de vigilància del riu si el cabal no és l'adequat per poder navegar. «Les embarcacions amb més de 0,50 metres de calat no podran navegar perquè no hi ha prou aigua, però sí que poden fer-ho altres de més petites», manifesta Margalef.
De tota manera, l'Idece preveu continuar els pròxims dies els treballs de neteja de macròfits i de senyalització de la via navegable per si la situació meteorològica canvia. «Encara falta una setmana i tot i que la previsió és que no plogui, fins a darrera hora no sabrem si podem començar o no la temporada», explica la directora de l'Idece. De fet, aquesta podria ser la primera campanya en què la navegació per l'Ebre no pot posar-se en marxa per falta de cabal, perquè precisament a la primavera és quan el riu acostuma a portar més aigua. En aquest sentit, fa un any l'Ebre va protagonitzar la informació periodística perquè el seu cabal superava els 2.000 metres cúbics per segon, i va arribar a desbordar-se en alguns punts, com ara a Miravet. Evidentment, la navegació es va interrompre, però el riu va atreure la mirada de molts turistes.