No està decidit però possiblement el pont aeri serà la primera ruta que començarà a operar a la T-Sud. Ho faran conjuntament Iberia, Spanair, Vueling i Air Europa, les quatre companyies que fan la ruta diària entre les capitals catalana i espanyola. L'avantatge és que la ruta Barcelona-Madrid disposarà d'un edifici específic a la terminal sud, de manera que els desajustaments de la posada en servei estaran concentrats en un únic espai i no dispersos per tota una gran instal·lació de més de mig milió de metres quadrats. La T-Sud té sis grans espais que integren aquesta infraestructura en forma d'espasa. L'espasa es pot dividir en la fulla, l'empunyadura amb dues ales laterals i el coll entre la fulla i l'empunyadura. Els passatgers, que arribaran en cotxe particular, autobús o taxi, accediran a la terminal per l'oest des de l'autovia C-31 i el primer que veuran seran els sis edificis d'aparcaments precedits per un gran aparcament de superfície. Quan la T-Sud es posi en funcionament l'any que ve, aquests seran els únics mitjans de transport disponibles perquè el túnel de Rodalies i el metro encara estaran en construcció. Els que arribin amb cotxe privat hauran d'aparcar en un d'aquests set espais que conformen l'empunyadura, amb 10.000 estacionaments coberts i 2.000 en superfície. Els que arribin amb autobús o taxi accediran a la terminal per un vial superior que envoltarà de sud a nord les dues ales i el coll de l'empunyadura. L'edifici de l'ala sud estarà destinat als vols regionals de 500 km de radi que els avions més petits faran a Montpeller, Vitòria, Santander o Salamanca. L'edifici de l'ala nord serà el pont aeri de Barcelona a Madrid, amb vuit mostradors de facturació, i la façana que uneix les dues ales correspon al coll de l'empunyadura, l'edifici intermodal de serveis, comerç i porta d'entrada dels passatgers cap a la terminal de grans vols internacionals i estatals, la fulla de l'espasa. Quan Rodalies i el metro estiguin a punt fins a la T-Sud, els passatgers arribaran pel túnel perforat sota els edificis d'aparcament i que té l'estació sota l'edifici intermodal de serveis. Té tres nivells. El superior correspon al vestíbul d'accés, amb els 146 mostradors de facturació d'equipatge i 28 portes de control de seguretat. El portal de seguretat és un gran espai únic que es pot restringir o ampliar depenent de l'afluència de passatgers. Al nivell mitjà hi ha el servei de recollida d'equipatges, amb 15 cintes transportadores. Aquests dos nivells estaran units a mode de celobert per davant i amb accés a dos pisos de restauració i botigues en el que s'ha batejat com Sky Centre. Aquest serà el darrer espai que travessaran els passatgers abans d'enfilar la llarga fulla de l'espasa d'embarcament per als vols estatals i internacionals de gran capacitat. Del nivell de recollida d'equipatges s'accedirà cap als edificis d'aparcaments o cap al vial de sortida que envoltarà també, a un nivell inferior i de sud a nord, les dues ales de regionals i pont aeri i la terminal internacional. A aquest vial de sortida hi accediran els vehicles privats, els autobusos des de les 53 places d'estacionament i els taxis des de les 150 places disponibles d'espera. Un tercer nivell subterrani serà l'estació ferroviària de Rodalies i metro. Entre la terminal internacional i els edificis del pont aeri i dels vols regionals, la infraestructura té 43 passatges d'embarcament que donaran servei a fins a 50 passarel·les de connexió amb els avions, els anomenats fingers. Els equipatges es processen per mitjà del sistema automàtic de tractament d'equipatge (SATE), un complex sistema mecànic amb 27 km de cintes transportadores, una potència de 3,5 megawatts i 6.000 motors que el fan funcionar. El SATE pot processar fins a 10.500 maletes per hora. El transport públic ferroviari no estarà a punt quan s'inauguri la T-Sud, l'estiu del 2009. Per això, la Generalitat tre balla en la posada en servei d'un trajecte continuat de busos que uniran la terminal amb les actuals del nord cada set minuts, des d'on els passatgers podran agafar el tren de Rodalies fins al centre de Barcelona.
En l'espai obert que queda entre les terminals d'internacional, pont aeri i vols regionals i els sis edificis d'aparcaments hi ha un gran espai que farà de plaça pública. Al costat sud s'hi aixeca l'antiga torre de control, que ha estat desmantellada i per a la qual Aena estudia diverses possibilitats. Una és habilitar-hi un restaurant que tindrà un mirador privilegiat sobre la T-Sud i els aiguamolls del delta. La torre de control que gestionarà la navegació de tot el Prat és la nova que actualment ja funciona a l'est, enfront de la Zona Franca. La de reserva que funcionarà en cas d'emergència és la que hi ha a les terminals del nord i més antiga.