dimecres, 12 de març de 2008 > El govern preveu que Barcelona estreni vols a l'Índia i la Xina amb la T-Sud
El secretari per a la Mobilitat diu que companyies asiàtiques «truquen a la porta» per entrar a Europa
XAVIER MIRÓ.
Barcelona El govern català preveu que l'aeroport del Prat estrenarà els primers vols de llarg recorregut cap a països com ara l'Índia, la Xina i del món àrab oriental amb l'entrada en servei de la T-Sud, a mitjan 2009. «Estem convençuts» que això passarà, perquè les companyies aèries asiàtiques han començat a «trucar a la porta» per connectar-se amb Europa per mitjà de l'aeroport de Barcelona, segons diu el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que ahir va fer balanç del treball del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), que comparteix amb AENA, la Cambra de Barcelona i l'Ajuntament.
+ Un avió d'US Airways que vola a Filadèlfia, a l'aeroport del Prat. Foto: GABRIEL MASSANA
|
Les companyies aèries asiàtiques estan explorant les possibilitats d'obrir una xarxa de rutes cap a Europa i han començat a trucar a la porta de Barcelona, segons Nadal. No es tracta només de volar a Barcelona, sinó d'utilitzar aquest aeroport com a punt d'escala per fer arribar vols de llarg recorregut fins a l'Amèrica del Sud. Països com ara l'Índia i la Xina podrien estrenar vols a la capital catalana amb la posada en funcionament de la Terminal Sud del Prat, però també països del món àrab oriental, per exemple, de la península d'Aràbia, que amb una economia forta pel petroli han entrat en el mercat aeri internacional. A més, el CDRA també té localitzats altres països en què els fluxos de passatgers amb Barcelona són importants però es vehiculen per mitjà d'escales als grans aeroports de connexió europeus com els de Londres, París, Amsterdam i Frank furt. El CDRA assegura que hi ha mercats amb una demanda clara com ara Mèxic i Argentina, que ja tenen vols setmanals directes a Barcelona, però també el Brasil i el Japó, que no tenen rutes directes des del Prat. L'aeroport barceloní és ja una instal·lació amb un client majoritàriament internacional. El 55% dels passatgers del 2007 corresponien a les rutes entre Barcelona i països europeus i de fora del continent, i els vols a l'Estat representen l'altre 45%. Això sí, el del Prat és encara un aeroport eminentment europeu, ja que dels 17,5 milions de passatgers internacionals, 15,6 corresponen a les rutes de la Unió Europea i només 1,9 són de vols de recorregut mitjà amb destinació al nord d'Àfrica, Rússia o zones de la Mediterrània oriental. Els de llarg recorregut van suposar l'any passat 500.000 d'aquests 2 milions de passatgers, 377.000 dels quals pertanyen als vols setmanals a Nova York, Atlanta, Filadèlfia, Mèxic i als de temporada a Toronto i Montreal, tots a l'Amèrica del Nord. Avui al Prat, vuit companyies americanes i asiàtiques fan nou vols intercontinentals, la majoria tot l'any, però dos només la temporada d'estiu. Les darreres a afegir-s'hi han estat la canadenca Air Transat, que, només a l'estiu, vola cap a Montreal i Toronto, i la mexicana Aeroméxico, que fa dos vols setmanals entre Barcelona i Mèxic DF. Enguany, American Airlines s'afegirà als vols a Nova York de Continental i Delta.
|