| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 4 de desembre de 2024


divendres, 29 de febrer de 2008
>

Vallès. Queixes per manca d'informació en el primer dia de vaga dels busos de Sarbus

L'aturada feta per la UGT compleix els serveis mínims i l'empresa diu que la protesta és «incoherent»

CARLES ALUJU FERRER. Cerdanyola del Vallès
Les queixes per la manca d'informació sobre l'afectació en les freqüències de pas dels autobusos va ser el denominador comú entre els usuaris en el primer dels tres dies de vaga que la UGT ha convocat entre els conductors de Marfina Bus i La Vallesana, empreses del Grup Sarbus, Els serveis mínims fixats per la Generalitat es van complir i només van circular busos a primera hora del matí i a primera hora de la tarda. El sindicat reclama millores en instal·lacions i en el manteniment dels busos i l'empresa replica que la vaga és «una actuació incoherent» perquè ja s'apliquen les millores acordades amb els treballadors.


+ Aquest és l'aspecte de la parada al Pla de les Alzines de Cerdanyola ahir al matí. Foto: C.A.F.

Els serveis mínims per als autobusos de Marfina Bus i La Vallesana es van complir tal com els havia fixat el Departament de Treball. El 50% de la flota de busos només van circular de 2/4 de 7 a 2/4 de 10 del matí i de 5 a 8 del vespre. Alguns usuaris habituals de les línies urbanes i interurbanes que gestiona Sarbus eren coneixedors de la vaga d'ahir i van avançar l'hora d'agafar l'autobús. Però van ser molts els viatgers que desconeixien que hi havia una vaga convocada i, per tant, tampoc els horaris de circulació dels busos. Segons la UGT, el seguiment de la vaga va ser del 100%, i Sarbus assegura que la van secundar un 49% dels conductors.

El portaveu de l'empresa amb seu a Cerdanyola, Miguel Ángel Salas, ha explicat que Treball no va facilitar els horaris dels serveis mínims fins dimarts cap a les 7 del vespre i que durant tota la matinada l'empresa va estar enganxant fulls informatius amb els horaris de servei a les parades més importants de cada línia. L'empresa reclamava serveis mínims tot el dia.

El responsable de transport de viatgers de la UGT a Catalunya, Joan Noguerol, es va mostrar molt satisfet del seguiment de la vaga, que prova la voluntat dels treballadors d'aconseguir millores com ara lavabos al final de cada línia, vestidors específics per a les dones, que s'adaptin els horaris de les línies i un millor manteniment dels vehicles. En canvi, Salas es va mostrar «sorprès» per la vaga, ja que assegura que Sarbus està complint els compromisos adquirits el desembre del 2005 i que s'acabaran d'aplicar a la fi del 2008.

A la parada de l'avinguda Primavera de Cerdanyola eren molts els usuaris que esperaven, cap a les 11 del matí, uns autobusos que mai no van arribar i que els havien de dur a Sabadell, Sant Cugat i la UAB. Cap d'ells no sabia que hi havia una vaga convocada i van acabar optant per agafar el tren.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Vallès. Si res no canvia hi tornaran el 13 i 27 de març

>Els usuaris es queixen de falta d'informació en el primer dia de vaga a Sarbus

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.