divendres, 29 de febrer de 2008 > Les obres del tram en construcció es van adjudicar fa cinc anys
PAULA MERCADÉ.
Barcelona
|
Les obres de la nova canonada que ha de substituir l'actual que perd aigua s'havien iniciat el 2003. L'anterior govern de CiU havia començat a construir el primer tram des de la planta del Ter fins a la Roca del Vallès d'aquesta nova infraestructura que va més per l'interior que l'actual, creuant els municipis de Vilanova del Vallès, Montornès i Martorelles. Aquell mateix 2003, s'havien d'adjudicar les obres del segon tram, des de la Roca fins a Montornès, segons unes declaracions de Jaume Solà, president de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), l'any 2004. Aquest tram que s'havia d'adjudicar l'any 2003 és l'únic que encara està en construcció. Malgrat que l'ACA no ha volgut fer públic ni quan es va començar a construir aquest segon tram ni quins eren els terminis inicials per acabar tota aquesta nova canonada, manté que preveu «posar en servei tot el desdoblament l'estiu del 2009». És a dir, s'haurà tardat sis anys per construir el tram de 9.382 metres però que té el pressupost més elevat: 27,9 milions d'euros. Aquest termini és la meitat del temps en què Adif ha fet tota la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona. L'actual director de l'ACA, Manuel Hernández, explicava ahir a TV3 el retard per la pèrdua de fons europeus. Els dos últims trams, des de Montornès fins a l'estació distribuïdora de Trinitat, ja estan fets. El primer tram és de 10.302 metres i ha costat 25,8 milions d'euros, i amb 10,6 milions d'euros s'ha construït l'últim tram de 3.136 metres.
|