L'impuls definitiu a la façana marítima de Tarragona, tant si és amb la línia de ferrocarril subterrània com preveia el projecte Bofill com si és amb el trasllat de la via per dins de la ciutat com proposa el pla territorial parcial del Camp, s'entreveu com un dels grans cavalls de batalla de la ciutat en la pròxima legislatura estatal. Tots els partits estan d'acord a desencallar el projecte, però, de moment, s'entretenen a culpar-se mútuament del retard.
El cap de llista socialista, Francesc Vallès, augura que ben aviat es materialitzarà un conveni entre les administracions implicades, i reivindica l'esmena del PSC al pressupost general de l'Estat per «dotar per primer cop econòmicament la façana marítima», amb una partida d'un milió d'euros. Els seus sempre han carregat contra la falta de concreció de l'anterior govern municipal (CiU i el PP), i en aquest punt coincideixen amb ICV-EUiA, que creu que si la qüestió s'ha eternitzat és per l'actitud de l'Ajuntament de Tarragona anterior: «L'estratègia de Nadal sempre va ser buscar el finançament privatitzant solars i fent pisos, i això és el que ho ha aturat.» ICV posa com a exemple el cobriment de les vies que ha fet l'Estat, «amb cost zero per a la ciutat», a Vilafranca del Penedès o a Castelló. ERC es pronuncia més o menys en el mateix sentit, i Lluís Aragonès creu que el trasllat de la via del tren que planteja el pla territorial n'ha estat el detonant: «Les coses ara estan ben plantejades i hi ha coincidència de visions entre tots els actors que hi participen, no com abans.»
CiU coincideix amb tothom que és prioritari donar una solució a la façana marítima, encara que es descarti el projecte que ells van impulsar des de l'Ajuntament: «No podem allargar-ho més, i si hi ha una alternativa al cobriment pel litoral, que es digui, s'estudiï i es faci. Amb una façana marítima no hipotecada per la línia ferroviària, Tarragona encara guanyarà més projecció turística», constata Jordi Jané, tot i que els convergents creuen que els socialistes, que havien donat suport al projecte inicial, aleshores van amagar les seves intencions d'apostar pel canvi de traçat ferroviari. En aquest sentit, el més crític amb el PSC és el cap de llista del PP, Francesc Ricomà, que afirma que la ciutat «ha tingut retards intencionats en grans projectes que tenia embastats, perquè els socialistes han prioritzat el fet de poder-los encapçalar des del govern a donar-los suport perquè anessin més àgils». Ricomà es refereix especialment a la façana marítima: «No entenc com la Generalitat el pot donar per bo després de fer que el modifiquéssim, i que quatre mesos més tard el canviï. Només ho entenc perquè el que volen els socialistes és liderar el projecte.»