El subdelegat del govern no s'atrevia ahir a donar cap data orientativa sobre la posada en marxa dels treballs a la resta de trams de l'autovia. Tot i això, les previsions dels tècnics és que no hagin d'esperar fins a la finalització de la part entre Tarragona i el Morell, sinó que s'aniran desenvolupant de manera paral·lela.
Actualment, el Ministeri de Foment ja ha adjudicat dos més dels quatre trams en què s'ha dividit la infraestructura. El primer, entre el Morell i Valls, té l'obstacle de l'oposició de l'Ajuntament morellenc al projecte, i la seva negativa a signar les actes d'expropiació. «Confiem que l'interès general prevalgui i s'arribi a un acord entre totes les administracions», va manifestar Abelló, qui va assegurar que Foment està estudiant la viabilitat de fer una nova sortida, tal com sol·licita el Morell.
El tram següent ja adjudicat és el que correspon a la variant de Valls, mentre que el gener passat es va obrir la licitació de la darrera part de l'obra, «la més complexa» de tot el traçat. Es tracta del tram entre Valls i Montblanc, que suposarà la construcció d'un túnel d'1,6 quilòmetres per tal de travessar el coll de Lilla. Les dificultats de l'obra es deixen notar també en el pressupost de licitació, que en aquest cas s'eleva per sobre dels 122 milions d'euros, segons les previsions de Foment.