Després de dècades acumulades de retard, ahir, per fi, tants projectes i tantes declaracions es van començar a concretar, amb els primers signes de treballs sobre el terreny de la futura A-27, que permetrà millorar la connexió entre Tarragona i les comarques de l'Alt Camp i la Conca de Barberà. «L'important és que ara girem full i vull veure el got mig ple», defensava el subdelegat del govern, Joan Maria Abelló. El tram entre Tarragona i el Morell, que els tècnics confien poder acabar poc abans dels tres anys previstos, es va adjudicar el març del 2007, i les obres s'haurien d'haver iniciat després de l'estiu passat.
Tot i que les màquines s'han deixat veure primer a la Pobla, el tram tindrà el seu inici real a l'A-7 a Tarragona, on també enllaçarà amb el vial del port. Des d'aquí, la carretera (que tindrà dos carrils per sentit i una velocitat màxima de circulació de 100 km/h) passarà pel costat del polígon Riu Clar i el complex petroquímic. Finalment, el tram acabarà al torrent de Manyer, al Morell. La carretera tindrà també tres sortides en poc menys de vuit quilòmetres: una d'enllaç amb l'N-240, l'AP-7 i el polígon Riu Clar, una altra per Constantí i la Pobla, i una tercera també per aquest últim nucli i la refineria.
Abelló va subratllar ahir la importància de l'A-27 per a la connexió de les mercaderies del port tarragoní amb el nord d'Espanya, ja que l'autovia constituirà un enllaç ràpid amb l'autopista AP-2. A banda, el subdelegat va destacar el seu paper a l'hora de dinamitzar l'Alt Camp i la Conca.