| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 24 de novembre de 2024


dijous, 21 de febrer de 2008
>

Les obres de l'autovia de Montblanc s'inicien un any després de l'adjudicació

Trigaran tres anys a completar el tram Tarragona-el Morell, que costarà 40 milions d'euros

AZAHARA PALOMARES. Tarragona
Quan estava a punt de complir-se un any des de la seva adjudicació, ahir es van posar en marxa oficialment les obres del primer tram de l'autovia A-27, que en el futur ha d'enllaçar Tarragona i Montblanc. En concret, les màquines van començar a treballar a l'entrada de la Pobla de Mafumet, i està previst que triguin tres anys a completar els 7,8 quilòmetres de via entre Tarragona i el Morell. El subdelegat del govern a Tarragona, que va visitar la zona d'obres, va destacar la importància de la infraestructura per a l'economia del Camp, i va voler deixar enrere les crítiques per l'endarreriment històric del projecte.


+ Els treballs van començar la setmana passada a l'alçada de la Pobla. Foto: RITA LAMSDORFF

Després de dècades acumulades de retard, ahir, per fi, tants projectes i tantes declaracions es van començar a concretar, amb els primers signes de treballs sobre el terreny de la futura A-27, que permetrà millorar la connexió entre Tarragona i les comarques de l'Alt Camp i la Conca de Barberà. «L'important és que ara girem full i vull veure el got mig ple», defensava el subdelegat del govern, Joan Maria Abelló. El tram entre Tarragona i el Morell, que els tècnics confien poder acabar poc abans dels tres anys previstos, es va adjudicar el març del 2007, i les obres s'haurien d'haver iniciat després de l'estiu passat.

Tot i que les màquines s'han deixat veure primer a la Pobla, el tram tindrà el seu inici real a l'A-7 a Tarragona, on també enllaçarà amb el vial del port. Des d'aquí, la carretera (que tindrà dos carrils per sentit i una velocitat màxima de circulació de 100 km/h) passarà pel costat del polígon Riu Clar i el complex petroquímic. Finalment, el tram acabarà al torrent de Manyer, al Morell. La carretera tindrà també tres sortides en poc menys de vuit quilòmetres: una d'enllaç amb l'N-240, l'AP-7 i el polígon Riu Clar, una altra per Constantí i la Pobla, i una tercera també per aquest últim nucli i la refineria.

Abelló va subratllar ahir la importància de l'A-27 per a la connexió de les mercaderies del port tarragoní amb el nord d'Espanya, ja que l'autovia constituirà un enllaç ràpid amb l'autopista AP-2. A banda, el subdelegat va destacar el seu paper a l'hora de dinamitzar l'Alt Camp i la Conca.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Tres trams més, pendents

>Amb tren al tren

>Rodalies aigualeix amb una avaria greu l'èxit de l'estrena del TAV cap a Madrid

>Maragall: «El TAV posa el Camp a Europa»

>Els usuaris del pont aeri esperaran per decidir si abandonen l'avió

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.