Els primers TAV que van sortir ahir al matí de l'estació madrilenya d'Atocha no anaven gaire plens. La majoria dels passatgers viatjaven fins a Barcelona per negocis. Per alguns, seure en una de les butaques d'un TAV no era cap novetat; ja ho havien fet altres cops per anar de Madrid a Sevilla, a Màlaga o a Saragossa. Altres provaven aquest nou mitjà de transport per poder-lo comparar amb l'avió. La comoditat del servei i les poc més de dues hores i mitja dels trajecte van ser convincents. «És una meravella, no té res a veure amb l'avió deia Eugenio Gijón; pots llegir, treballar o simplement descansar durant tot el viatge.» «El temps que t'estalvies és genial; quan vas amb el pont aeri i surts o arribes a la T-4 estàs perdut.» Per Gijón, «de moment, les tarifes del TAV són competitives». Sumant el que es gasta amb el taxi per anar a l'aeroport, uns seixanta euros, agafar el TAV és més barat, explica el senyor Leblanc. En canvi, per una altra usuària, Beatriz Domínguez, els preus dels bitllets del TAV «són excessius». Ella no va poder treure el bitllet per internet i va haver d'anar a una agència de Renfe i, per tant, no va poder beneficiar-se de cap dels descomptes que fa la companyia ferroviària.
«No suporto els controls de seguretat que s'han de passar als aeroports», «mai m'ha agradat volar» i «els moviments del TAV són mínims comparat amb les inesperades turbulències de l'avió», són altres motius que van esmentar ahir alguns passatgers per explicar que preferien el tren a l'avió.
Caldrà veure si, fent cas de les opinions positives d'aquests primers usuaris, caurà la balança a favor del TAV o el pont aeri continuarà sent el mitjà de transport més utilitzat entre la gent que va i ve de Madrid gairebé un cop per setmana.