El secretari d'estat d'infraestructures, Víctor Morlán, va reconèixer que «el punt més crític» de les obres de l'entrada del TAV a Sants no era el tram de Bellvitge, on hi va haver els esvorancs l'octubre passat, sinó el que passava per sota de la ronda del Mig. on no va passar res. Hi havia quatre empreses que treballaven en trams diferents de la línia d'alta velocitat des del Prat fins a Sants. D'aquestes quatre empreses, tres van trobar un subsòl semblant al que hi havia a Bellvitge, i cap no va tenir els problemes que havia tingut OHL, l'empresa que ha quedat exclosa de la construcció del túnel pel centre de Barcelona, no només pels problemes que va tenir a Bellvitge, segons fonts del ministeri.
L'Estat farà pagar a OHL les despeses derivades del transport alternatiu provocat pel tall a les línies C2 i C10 de rodalies. «En aquests moments se'n quantifiquen els danys», deia Morlán, que reconeixia que el procés per aconseguir cobrar d'OHL «serà llarg».