Les dades corresponen a un mapa de l'Estat, on es repassa el trànsit a les carreteres més importants de la demarcació referents a la Intensitat Mitjana Diària (IMD) del 2006, les últimes disponibles.
El corredor de nord a sud de l'N-II i l'AP-7 és el que més trànsit concentra, sobretot l'autopista. La funció vertebradora entre territoris d'aquestes vies, i la connexió amb les altres carreteres importants, n'és el principal motiu. Les carreteres d'accés a la costa són les altres vies amb un trànsit més elevat. La costa d'Alou, on conflueixen els cotxes en direcció cap a Barcelona i Girona des de la Costa Brava centre és un punt especialment conflictiu, amb 33.000 vehicles diaris, seguit de l'accés a Girona des de Cassà, amb gairebé 29.000 cotxes cada dia. La connexió entre Figueres i Roses, i entre Blanes i Lloret, amb 27.000 vehicles cadascun, són els altres trams més transitats. La presència de segones residències, però també la mobilitat laboral i per oci, així com la presència d'importants nuclis de població, són els motius que expliquen que direcció a la costa és on hi hagi més trànsit.
Les carreteres de muntanya, en canvi, tenen un trànsit d'uns 10.000 vehicles, si bé aquesta quantitat s'incrementa pels volts dels grans nuclis, com ara Ripoll, Puigcerdà i Olot.
Camions. En la majoria de carreteres, els camions representen entre un 5% i un 10% del trànsit total. L'autopista i l'N-II superen de llarg aquesta xifra, i tant l'eix transversal com la nacional superen el 20% de camions. El màxim es produeix al Pertús a l'AP-7, amb un 34,32%. Motos De les carreteres on s'ha estudiat el percentatge de motos, gairebé en cap cas s'arriba a l'1% del trànsit total. On més augmenten és en vies poc transitades i amb revolts, com ara la carretera d'Olot a Ripoll per Vallfogona i l'N-260 a Portbou, en què les motos superen el 5%. Mercaderies perilloses El trànsit de mercaderies perilloses és gairebé insignificant. Al llarg de l'N-II no superen la trentena de vehicles al dia en tot el tram nord –tret del Pertús, on se n'hi comptabilitzen 139–, mentre que en el tram sud estan entre 30 i 40. Estrangers Els punts fronterers són, evidentment, on hi circulen més vehicles estrangers. Més de la meitat dels que passen per la frontera a l'N-II i l'AP-7 són estrangers. Pels volts de Puigcerdà la xifra també és molt elevada. En el tram sud de l'N-II, en canvi, no arriben al miler diaris.