| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() |
|
![]() |
diumenge, 17 de febrer de 2008 > Una desena de carreteres ja haurien d'estar desdoblades per l'alt trànsit que concentren
No es considera necessari desdoblar una via si no hi circulen 12.000 vehicles diarisORIOL MAS. Girona L'N-II, l'N-260 entre Figueres i Llançà, la C-66 entre Girona i la Bisbal, la C-63 de Vidreres a Lloret i la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós ja haurien d'estar desdoblades. Totes aquestes carreteres estan per sobre dels 12.000 vehicles diaris, xifra que es considera el mínim a partir del qual s'ha de plantejar l'ampliació d'una via. La part nord de l'N-II en seria el cas més urgent, i també la C-65 de Llagostera a Girona de l'anella de les Gavarres, que el conseller Nadal precisament va descartar. Fins que una carretera no arriba al voltant de 12.000 vehicles diaris de trànsit no es considera necessari desdoblar-la. Aquesta és la teoria amb què treballa l'Estat, segons ha explicat el delegat a Girona de Carreteres, Lluís Mestras, que depèn del Ministeri de Foment. De les carreteres estatals, l'N-II sobrepassa de llarg aquest requisit, amb un trànsit diari entre 20.000 i 25.000 vehicles de Vidreres a Riudellots, més de 30.000 fins a Girona i que oscil·la entre els 15.000 i els 20.000 de Girona a la Jonquera. De l'N-260, només el tram entre Figueres i Vilajuïga passa de 12.000 vehicles. De les carreteres de la Generalitat, la més transitada és de la costa d'Alou fins a Santa Cristina, amb 33.000 vehicles. Els trams de Figueres a Roses, de Banyoles a Girona i de Llagostera a Girona estan prop dels 30.000, i només aquest últim està sense desdoblar. Una ampliació que no està prevista, al contrari que els trams Besalú-Banyoles, Vidreres-Llagostera, l'eix transversal i la resta de l'anella de les Gavarres, que estan en diverses fases d'obres i tramitació i que superen els 12.000 vehicles diaris. |
Carreteres de la Diputació amb més i menys trànsit Malgrat–Blanes - 8.224 vehicles diaris C-31 – platja de Pals - 7.717 vehicles diaris De Banyoles a l'N-260 - 7.561 vehicles diaris De Castell d'Aro a Sant Pol - 6.082 vehicles diaris Sant Pere Pescador – Castelló d'Empúries - 5.908 vehicles diaris De Massanes a la C-35 - 5.651 vehicles diaris De Peralada a l'N-260 - 5.583 vehicles diaris De Palafrugell a Calella - 5.575 vehicles diaris De Sant Martí d'Empúries a la Gi-623 (l'Escala) - 5.300 vehicles diaris De Begur a Palafrugell per Esclanyà - 5.127 vehicles diaris De la carretera de Santa Coloma a Vilablareix - 4.140 vehicles diaris D'Aiguaviva a l'aeroport - 2.935 vehicles diaris De Vilajuïga a Sant Pere de Rodes (a l'hivern) - 8 vehicles diaris |
![]() |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Les de la Diputació, amb poc trànsit >El mapa més transitat |
![]() | |||
![]()
|