El conveni valora molt positivament els acords que s'han signat anteriorment amb Ryanair, des del 2002, destacant que s'ha passat dels poc més de mig milió de passatgers que van passar per l'aeroport aquell any i cap vol regular als prop de cinc milions de l'any passat amb una seixantena de vols regulars i nou avions amb base a Girona. En aquest sentit, les institucions implicades en l'associació Agi també destaquen el fet que Ryanair continuï potenciant l'aeroport gironí com la seva principal base d'operacions al sud d'Europa. Agi considera que l'increment tant del nombre de vols i d'avions amb base a Girona, com de noves destinacions, ha de suposar una important eina de promoció econòmica i turística per a tota la zona d'influència de l'aeroport. Les previsions que es fan des de l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines són que a partir del 2010, un cop hi hagi operatius els cinc nous avions que tindran la base a l'aeroport de Girona, el nombre de passatgers anuals superarà els vuit milions.
El conveni que se signarà aquest any inclou una clàusula, segons la qual, si en els propers tres anys es descentralitza la gestió i alguna de les administracions signants o totes elles entren a formar-ne part, el contracte quedarà sense efecte i es buscarà una nova fórmula de col·laboració entre totes les parts.