Reunió entre alcaldes, plataformes en contra de l'N-II i la Generalitat per analitzar la situació de la carretera al seu pas pel Baix Maresme. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va convocar ahir els representants d'aquests municipis i de les entitats per explicar-los l'estat de les converses amb el govern espanyol.
De moment, les negociacions entre la Generalitat i l'Estat, que és el titular de la carretera, estan força avançades. L'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert (PSC), assegura que la decisió de traslladar l'N-II «està força madura». «El problema de la carretera no el solucionarem d'avui per demà però anem avançant i hem de ser positius», diu Gisbert. L'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), demana que, abans de fer una altra via –que es planteja per absorbir el trànsit de l'N-II–, es faci un estudi per saber quina és la quantitat de vehicles que hi passen i si l'autopista pot donar cabuda a tots aquests cotxes. «A més, qualsevol obra que es faci ha de preveure la possibilitat que algun dia hi hagi un metro o un ferrocarril, com el que hi ha al Baix Llobregat», hi afegeix.
Pel que fa al peatge de l'autopista C-32, el més antic de tot l'Estat espanyol, la gratuïtat total sembla difícil. Tot i això, aquest punt convenç els alcaldes, que veuen com la gratuïtat total per a tots els vehicles «podria acabar col·lapsant l'autopista». També s'estudia el fet d'implantar descomptes per als maresmencs, molt similar al que ja es fa a Alella. «Si no es fa d'aquesta manera es crea un greuge comparatiu perquè a Alella tenen el peatge gratuït i a Mataró també», manifesta Buch.