| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 21 de novembre de 2024


dimecres, 13 de febrer de 2008
>

Estudien la implantació de regionals d'alta velocitat



EL PUNT. Tarragona

L'arribada del TAV a Barcelona suposarà, a mitjà o llarg termini, la posada en marxa a l'estació del Camp de Tarragona del servei Avant, uns trens regionals que circulen per les vies d'alta velocitat. En el cas de la línia Barcelona-Madrid, aquest sistema funcionaria entre la capital catalana, Tarragona, Lleida i Saragossa, i oferiria preus assequibles, especialment a través d'abonaments.

Tot i que les altres línies d'alta velocitat en funcionament a l'Estat espanyol ja han incorporat aquest servei (excepte els nous trajectes fins a Màlaga i Valladolid), Renfe encara no ha decidit quan podrien començar a circular aquests trens regionals d'alta velocitat per la terminal de la Secuita, ja que la companyia ferroviària vol comprovar primer com evolucionarà la demanda de la línia un cop el TAV arribi a Barcelona.



SERVEI MÉS RÀPID
Els futurs trens Avant o llançadora catalans oferirien als viatgers tarragonins l'avantatge de poder desplaçar-se fins a Barcelona, Lleida o Saragossa en un temps més reduït que el que ofereixen actualment els trens regionals convencionals. Així, es calcula que l'enllaç entre la terminal de Camp de Tarragona i l'estació de Sants comportaria tan sols uns 32 minuts de viatge, mentre que el desplaçament fins a Lleida es reduiria a 28 minuts.

Tot i que els preus encara no s'han confirmat, el cost dels bitllets senzills estaria entre els 10 i els 15 euros, si es prenen com a referència els preus de la resta de serveis Avant disponibles a la xarxa ferroviària espanyola. Aquests tarifes, però, es veurien reduïdes en el cas que s'adquireixin abonaments mensuals, que van dels 20 als 50 viatges. En qualsevol cas, el servei oferiria bitllets més assequibles que si es fes el mateix trajecte amb els combois de llarg recorregut.



TRES LÍNIES A ESPANYA
Actualment, Renfe té en funcionament tres línies que combinen la mitjana distància i l'alta velocitat. El primer que es va posar en marxa va ser Madrid- Ciudad Real, que ara arriba també fins a Puertollano. La capital espanyola també està unida gràcies a aquest servei comercial amb Toledo, mentre que la línia d'alta velocitat que arriba fins a Andalusia també ha permès la posada en marxa de trens Avant entre Sevilla i Còrdova. Tot i això, Renfe té previst ampliar el servei amb la inclusió de Màlaga en els trajectes, a més d'una línia fins a Segòvia gràcies a la recent inauguració del TAV entre Madrid i Valladolid.

Els trens Avant ofereixen més comoditats que els regionals convencionals. Així, els viatgers hi tenen servei de cafeteria, i poden escollir entre diverses classes de bitllet.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El govern català i l'estatal tanquen 787 milions més d'inversió i prioritzen rodalies

>El TAV entrarà en servei el 20 de febrer

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.