| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 23 de novembre de 2024


diumenge, 10 de febrer de 2008
>

Nadal reconeix que l'N-II al Maresme ja no existeix i que ara ha de ser un carrer

El conseller visita Mataró per donar ajuts, que arriben als set milions d'euros, per millorar els barris

ADELA GENÍS. Mataró
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va manifestar ahir a Mataró que «l'N-II ha deixat d'existir». Amb aquestes paraules el conseller s'alinea amb les peticions dels ciutadans de la comarca que fa molt de temps que reclamen que la carretera –un dels punts negres de la xarxa viària de l'Estat espanyol– es traslladi. Nadal va explicar que ja es treballa amb els ajuntaments i el consell comarcal per trobar una fórmula perquè els municipis recuperin un passeig a prop del mar i la Generalitat solucioni els problemes de mobilitat. En referència a la titularitat de la carretera, Nadal va revelar que ja hi ha negociacions amb l'Estat.


+ L'N-II al pas del Maresme és un dels punts negres de la xarxa de carreters. Fa temps que es demanen solucions. Foto: Q. PUIG

L'N-II al pas del Maresme és un punt negre en el mapa de carreteres. Des de fa temps el tram que va des de Montgat fins a Mataró ocupa els primers llocs del rànquing en el nombre i en la gravetat dels accidents. Entitats, veïns i alcaldes, sobretot del Baix Maresme, reclamen cada cop amb més insistència solucions a l'administració perquè acabi amb aquesta carretera tal com és ara i perquè la C-32, l'autopista més antiga de l'Estat espanyol, deixi de ser de peatge.

Ahir, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va donar un pas endavant per aclarir el futur d'aquesta carretera. «Hem d'assumir que l'N-II ja no existeix, que s'ha convertit en un carrer arran de mar i al costat de la via del tren», va assegurar el conseller. Per Nadal, l'N-II al Maresme «perd el seu nom i s'ha buscar una nova fórmula perquè els ajuntaments d'aquests municipis puguin recuperar aquest passeig». Tot i això, el conseller ja va advertir que el futur d'aquesta carretera «és un tema delicat».

El futur de l'N-II també dependrà del tracte que doni el Ministeri de Foment, que actualment és el titular de la via. «Sobre això estem parlant, hi ha la possibilitat que passi a mans de la Generalitat, però encara es trigarà un cert temps», va assenyalar. «Tot i això, no s'ha de deixar de demanar tot el que siguin millores per a la seguretat vial», va manifestar el conseller.



DESDOBLAMENT FERROVIARI
Nadal també va assegurar que una altra de les noves infraestructures que necessita el Maresme és el desdoblament ferroviari entre Arenys de Mar i Blanes-Maçanet. «Caldran moltes millores i segurament caldrà fer una modificació del traçat», va dir el conseller.

Un altre dels projectes que cal preveure en els pròxims anys és el de connectar precisament aquest tren de la costa amb el nou tren orbital, que ha de connectar les ciutats de la segona corona de l'àrea metropolitana –va des de Mataró fins a Vilanova, i passa per ciutats com ara Sabadell, Terrassa i Vilafranca del Penedès– sense passar per Barcelona i que al Maresme tindrà dues estacions a Mataró i una altra a Argentona.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Pluja d'inversions

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.