«Transferir a la Generalitat els recursos per al desdoblament de l'N-II al Maresme i el seu desplaçament cap a l'interior, convertir l'actual N-II en via urbana i encomanar la gestió de les obres a la Generalitat» són les tres úniques línies dins el programa electoral del PSC a les generals però amb un pes específic. La proposta avançada a principis de desembre pels representants del partit al Maresme i batejada com a Declaració del Masnou continua endavant, i tant el govern de l'Estat com el de la Generalitat veuen de bon ull una actuació definitiva a l'N-II que impliqui la titularitat catalana de la via que, d'altra banda, deixaria de ser una nacional.
En aquest sentit, les reunions entre els representants de les dues administracions s'han mantingut en aquest temps amb l'objectiu d'assolir un acord al més aviat possible, si pot ser abans de les eleccions del 9 de març. Els socialistes de la comarca consideren que ja hi ha hagut prou debats en matèria de mobilitat i que el que calen són accions concretes. Tot i això, també són conscients que la unanimitat política assolida en el document del 2004 sobre mobilitat ara no existeix. La unitat en el territori és una condició explícita que des de les administracions competents es reclama des de fa anys. Probablement, en cas que el traspàs s'oficialitzi aviat, l'Estat preveurà una aportació milionària per a la construcció de la via alternativa a l'N-II que el PSC emplaçava al costat de l'autopista C-32 el punt amb més fricció entre els diversos partits. El nou traçat, a més, s'hauria d'emmirallar en el projecte elaborat per Barcelona Regional i que en el seu dia va encarregar el Consell Comarcal del Maresme.
El trasllat nominatiu de l'N-II fora del Maresme també entra dins el paquet de demandes recollides, perquè l'Estat no pot fer desaparèixer la carretera com a tal.