| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 21 de novembre de 2024


dimecres, 6 de febrer de 2008
>

El carrilet més polèmic

Continua l'enrenou per les concessions del servei de trenet turístic de Lloret, amb acusacions encreuades entre empreses i també partits polítics

J. COLOMER. Lloret de Mar

+ El carrilet va transitar amb la pancarta del Millor durant les eleccions municipals. Foto: L.J.
La polèmica per les concessions del servei de trenet turístic a Lloret sembla que no té aturador. El conflicte s'arrossega des de ja fa cinc anys. El 30 de gener del 2003 l'Ajuntament va concedir el servei a l'empresa Carrilets Turístics de Catalunya, de Marc Fuertes. Una de les altres dues empreses que havien participat en el concurs, Transports Pujol, va portar l'afer als jutjats, disconforme amb l'adjudicació. El 21 de febrer del 2006 un jutjat de Girona va anul·lar l'acord, decisió contra la qual van recórrer tant l'Ajuntament com Carrilets de Catalunya. Fa pocs dies el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va ratificar la sentència i a més va afirmar que Transports Pujol tenia dret a una indemnització. Mentrestant, però, les relacions entre el consistori i Carrilets Turístics de Catalunya van anar malmetent-se. El propietari del concessionari, Marc Fuertes, va presentar un partit a les municipals, el Millor, molt dur contra el govern, i poc després l'Ajuntament li va retirar la concessió. Fuertes va qualificar la decisió de «venjança», i sempre l'ha vinculada amb la relació familiar de l'alcalde, Xavier Crespo, i el propietari de Transports Pujol, Jaume Pujol, que són cosins. Fa pocs dies, però, l'Ajuntament va haver de renovar la concessió a Fuertes perquè no tenia a punt el concurs. Ahir es va viure un altre episodi del serial. L'empresa Transports Pujol va negar que el motiu pels quals la justícia els ha donat finalment la raó fos només la manca de llicència de transportista del concessionari, com diuen Fuertes i l'Ajuntament. El propietari de Transports Pujol, Jaume Pujol, va afirmar ahir que en les bases del concurs de 2003 ni tant sols s'hi especificava que es tractés d'un carrilet turístic, i que, encara que fos així, hi ha una ordenança de circulació de l'Ajuntament que diu que «els trenets turístics es dediquen al transport de persones». «Les condicions del plec deien que s'havia de complir aquesta ordenança», va afirmar Pujol. També ahir, el regidor d'Esquerra, Eduard Coloma, va acusar el govern de CiU de no saber millorar el servei amb el concurs. «Ens tracten de ximples, a nosaltres i a la població», va afirmar a Nova Ràdio Lloret, i va sentenciar que «només els imbècils són els que no es recuperen d'un èxit». El regidor de Mobilitat, Ignasi Riera, sorprès, va qualificar les declaracions de Coloma d'«error».

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.