El pas per dins dels nuclis dels municipis continua sent encara avui un dels principals problemes de la xarxa viària gironina. Si bé els últims anys s'han resolt alguns dels casos més conflictius –com ara Besalú, Llagostera o la Cellera–, el conseller Nadal reconeix que hi ha quatre punts negres que s'han de desencallar.
VERGES.
La variant de Verges s'havia d'incloure en la millora de la C-31 entre la Tallada i Torroella de Fluvià, però la proposta de la Generalitat de fer una carretera enlairada per la banda est ha topat amb l'Ajuntament, que la vol a nivell. Nadal va explicar que les negociacions en aquest sentit estaven avançades, però l'alcaldessa, Marta Payeró, va afirmar que, si bé hi ha bona predisposició, encara no s'ha acordat res.
LA BISBAL D'EMPORDÀ.
Un dels principals problemes històrics de la xarxa viària gironina. Els ajuntaments afectats –la Bisbal, Cruïlles, Corçà i Forallac– no s'han posat mai d'acord en el traçat i els anys han anat passant davant la indecisió de l'administració. Nadal ha assegurat que en el termini d'un mes compta poder presentar l'estudi informatiu del projecte, on es marcarà com a preferent l'opció sud, per Cruïlles.
LLAMBILLES.
Una variant necessària arran de la instal·lació del semàfor. Ajuntament i Generalitat han tancat un acord per fer l'opció oest, amb una variant curta, i ara s'hauran de definir els estudis.
LES PRESES.
Davant l'enfrontament entre les Preses i la Vall d'en Bas, la conselleria ha encarregat un nou estudi independent per valorar les dues opcions que hi ha sobre la taula, la de Marboleny o la de la plana.