| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
![]() |
|
![]() |
diumenge, 3 de febrer de 2008 > L'eix pirinenc, amb el túnel de Tosses i variants a Ribes, Campdevànol, Ripoll i Sant Joan de les Abadesses
O.M.. Girona La millora de l'eix pirinenc a les comarques de la Cerdanya i el Ripollès és, després de l'N-II, l'altre gran front que ara mateix té l'Estat en carreteres a la demarcació, amb la carretera N-152 de Puigcerdà a Ripoll. Això, però, continuarà després amb l'N-260 A26 en els trams amb autovia entre Ripoll i Llançà, passant per Olot, Besalú i Figueres, una via important de comunicació i d'accés a les pistes d'esquí, on l'obertura del túnel de Bracons pot fer que hi augmenti considerablement el trànsit. Dels diversos trams que formen l'N-152, el més immediat serà el condicionament entre Puigcerdà i l'estació de tren de la Molina, que inclourà un nou enllaç directe a Alp i el projecte constructiu del qual s'està a punt de licitar, segons ha explicat el delegat del Ministeri de Foment a Catalunya Lluís Mestras, que compta licitar-lo i començar les obres el 2009. Per a més endavant serà el túnel de Toses, que farà cap a 2 quilòmetres i que enganxarà amb la nova variant de Ribes, per l'oest del nucli i amb un túnel de poc més d'un quilòmetre, que s'executaran en dos projectes separats i on encara s'ha de fer el projecte constructiu. Continuant en direcció a Ripoll, a Campdevànol també hi haurà una variant oest, on l'Ajuntament proposa un petit túnel, i a Ripoll també està prevista una variant pel nord per evitar el pas pel monestir, amb un altre túnel d'1,5 quilòmetres. Entre Ripoll i Olot i coincidint amb el traspàs de les carreteres entre Estat i Generalitat les previsions són la nova variant nord de Sant Joan de les Abadesses i connectar la Vall de Bianya, la nova variant d'Olot i l'autovia A-26 amb un túnel que estalviï la travessera de la Canya. Tot plegat està molt endarrerit i encara s'han de fer els estudis. Havent-se desdoblat ja l'A-26 entre Olot i Besalú, la continuació fins a Figueres és en dues fases. Entre Besalú i Cabanelles ja s'està redactant el projecte constructiu, mentre que de Cabanelles a Avinyonet encara s'està en fase d'estudi per resoldre el pas pel golf de Navata, com ha demanat l'Ajuntament. Tot plegat, però, s'aprovarà junt i el desdoblament es farà en bona part sobre la via actual. D'Avinyonet a Vilabertran l'A-26 aprofitarà la futura variant oest de l'N-II a Figueres i l'actual traçat est de la via, i estalviarà així el pas actual per dins de la ciutat. Un cop torni a enllaçar amb l'N-260 actual, el desdoblament fins a Llançà seria sobre el traçat actual. De fet, el pont de Pedret i Marzà ja es fa preveient els quatre carrils, i recentment ha sortit a licitació la redacció de l'estudi informatiu. |
![]() |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Obres en ruta >La carretera de Santa Coloma, acabada. >Desdoblament de l'eix transversal. >Obres entre Vidreres i la costa d'Alou. >El tercer carril de l'AP-7 |
![]() | |||
![]()
|