diumenge, 3 de febrer de 2008 > Banyoles-Besalú, el 2009
Un cop l'Estat ha acabat el desdoblament de l'A-26 d'Olot a Besalú, el pròxim pas de la Generalitat serà l'ampliació a quatre carrils de Fares a Cornellà del Terri, que inclourà una variant a Serinyà. Recentment s'ha aprovat l'estudi informatiu d'aquest tram de la C-66, i si tot segueix el curs previst les obres es podrien licitar aquest any i començarien el 2009. El desdoblament seguirà el traçat de la variant de Banyoles fins a Usall, amb un nou enllaç sobre l'actual a Puigpalter. Aquest, de fet, serà el principal punt d'accés al centre de Banyoles, si bé es mantindran els de la carretera de Figueres i Fontcoberta, Usall i la travessera de Porqueres. En canvi, desapareixerà el de Canaleta. El gran canvi serà, però, la variant de Serinyà, que es farà per l'oest de la carretera actual, i inclourà tres túnels i un nou pont sobre el Ser. Aquest és el principal motiu de l'alt cost de l'obra, pressupostada en 172 milions d'euros. La conversió en autovia acabarà a la recta de Fares, però la intenció de la Generalitat és completar, amb un altre projecte, el desdoblament fins a la variant de Besalú. De fet, la variant ja es va construir amb les estructures, com ara el pont sobre el Fluvià, preparades per al desdoblament.
|