| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 3 de desembre de 2024


dimarts, 29 de gener de 2008
>

Trànsit proposa que es redueixi l'amplada dels carrils on s'aplica el límit dels 80 km/h

Aquesta mesura permetria la creació d'una xarxa de carrils exclusius per als autobusos i per als vehicles d'alta ocupació

E. ANSOLA P. MERCADÉ. Barcelona
El Servei Català del Trànsit (SCT) estudia fer més estrets els carrils d'accés a Barcelona per facilitar el compliment de la limitació a 80 km/h. Segons el director del SCT, Josep Pérez Moya, «com més ample és el carril, més sensació es té que es va a menys velocitat de la velocitat a què es podria anar». Reduir l'amplitud dels carrils també facilitaria la incorporació de carrils bus en aquestes vies. De moment, però, aquesta mesura forma part d'un paquet més ampli que tot just es comença a estudiar. Per reduir aquests carrils caldria «posar-se d'acord amb els propietaris de les vies», és a dir, el Ministeri de Foment o el Departament de Política Territorial. Pérez Moya va assegurar que la reducció a 80 km/h ha donat més fluïdesa a les vies ràpides d'accés a Barcelona


 Foto: R.L.

+ Una prova feta per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic de la capacitat de la B-23 per fer-hi el carril bus. Foto: R.L.

El SCT està elaborant un estudi amb propostes complementàries per facilitar el compliment de la reducció dels 80 km/h als accessos de Barcelona que va entrar en vigor l'1 de gener passat. Una d'aquestes mesures consistiria a fer més estrets els carrils d'aquestes vies ja que, segons el director del SCT, Josep Pérez Moya, «com més ample és el carril, més sensació es té que es va a menys velocitat de la velocitat a què es podria anar». Si això es portés a terme, permetria també incorporar els carrils bus a les entrades de la ciutat, sempre que el SCT arribés a un acord amb els titulars d'aquestes vies: el Ministeri de Foment o el Departament de Política Territorial.

La reducció a 80 km/h en les principals vies d'entrada i sortida a Barcelona va entrar en vigor l'1 de gener d'aquest any després de mesos de debat en el si del govern per reduir els nivells de contaminació atmosfèrica a l'àrea metropolitana de Barcelona i complir la directiva europea que obliga a assolir aquesta fita el 2010.

Una de les àrees amb més nivell de contaminació i que va ser declarada zona d'especial protecció pel Departament de Medi Ambient està formada pels municipis de Sant Adrià del Besòs, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Barcelona, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Gavà, Viladecans i Castelldefels. L'aplicació d'aquesta mesura es va presentar conjuntament amb un estudi del Centre de Recerca d'Epidemiologia Ambiental, elaborat per encàrrec dels departaments de Salut i de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat, que xifrava en 1.200 el nombre de morts anuals prematures que es poden evitar si els nivells de contaminació atmosfèrica es redueixen un 20%. Una contaminació que té el principal focus d'emissió en el trànsit de vehicles, les indústries, i les activitats aeroportuàries. El pla per reduir la contaminació atmosfèrica inclou, a més de la reducció a 80 km/h, la creació d'una xarxa de carrils exclusius per als autobusos i per als vehicles d'alta ocupació, anomenats VAO, en els accessos a Barcelona, i a les vies C-31, en direcció nord i sud, a la C-58 i a la B-23.



JOSEP PÉREZ MOYA
director del servei català de trànsit
«Segurament haurem de dur a terme alguna mesura complementària a la reducció dels

80 km/h equivalent a la que es va fer a

les rondes, com ara modificar l'amplada dels carrils perquè, com més ample és el carril, més sensació es té

que es va a menys velocitat de la velocitat a què es podria anar.»



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Tres carrils bus, en projecte

>Trànsit vol estrènyer els carr ils on ja aplica la limitació de 80 km/h

>Trànsit vol estrènyer els carrils on ja aplica la limitació de 80 km/h

>Més estret i més lent.

>Trànsit vol estrènyer els carrils on ja aplica la limitació de 80 km/h

>Trànsit vol estrènyer els carrils on aplica la limitació de 80 km/h

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.