El projecte que el govern ampostí ha aprovat preveu l'ampliació de les places d'aparcament per tres vies diferents: s'ampliarà la zona blava a les avingudes de la Ràpita i Santa Bàrbara i al passeig del Canal i es construiran dos aparcaments subterranis: un de 240 places a la zona del mercat municipal i l'altre de 280 places davant de l'hospital comarcal. Tots tres projectes queden vinculats, ja que la mateixa empresa que es farà càrrec de la gestió de la zona blava (ara s'ha acabat l'actual contracte) serà la promotora dels futurs aparcaments subterranis, amb la condició que el del mercat és el primer que s'executarà, i el de l'hospital no es farà fins d'aquí a deu anys o bé quan el del mercat supere el 35% de l'ocupació. Precisament, la situació d'aquest segon aparcament subterrani és el que fa que els dos grups de l'oposició rebutgen la proposta de CiU. Tot i així, els socialistes es van abstenir perquè sí comparteixen la construcció d'un aparcament a la zona del mercat. «La concentració de serveis a la zona de l'hospital ha provocat més demanda de places d'aparcament i la solució més fàcil i ràpida pel govern ha estat carregar-se el jardí municipal, on es farà una plaça dura», va manifestar el portaveu del PSC, Antoni Espanya. Els socialistes consideren que hi ha altres alternatives. «La caserna de la Guàrdia Civil es reubicarà i aquell solar seria ideal per fer-hi un pàrquing subterrani i una plaça dura», va dir Espanya.
Per la seua banda, la portaveu d'EA-ERC, Marta Cid, va justificar el seu vot en contra «perquè no està d'acord a vincular la redacció del projecte, l'execució de l'obra i la gestió a la mateixa empresa».
A més, EA-ERC (que explicarà avui en roda de premsa la seua posició sobre la proposta del govern) rebutja l'aparcament de l'hospital comarcal pels mateixos motius que va argumental el PSC.