| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() |
|
![]() |
dimarts, 29 de gener de 2008 > Sexe, sorra, sol i Sagrada Família
Un 27% dels turistes encara identifiquen Catalunya amb el turisme de sol i platja, però un 15% ja opten pel culturalM.A. LUQUE. Barcelona
Sexe, sorra i sol eren els conceptes amb els quals els turistes europeus definien Catalunya. El model de turisme de borratxera, però, s'està esgotant, o almenys això és el que assegura l'estudi presentat ahir per la Generalitat. Sol, cultura i clima són ara les paraules que fan servir els visitants per definir Catalunya. De fet, la cultura és l'aspecte més valorat pels 3.766 enquestats que han visitat Catalunya –un 41%–, seguit de la natura –un 24%– i les sensacions –un 15%–. Els menys valorats són la neteja i els sorolls –un 14%–, les infraestructures –un 9%– i el nivell de preus –un 8%–. A més, els visitants puntuen amb un 8,3 sobre 10 l'oferta cultural que es troben a Catalunya. Es tracta de la màxima puntuació d'aquesta escala de valoració, que se situa per sobre de l'oferta comercial, amb un 8,1, i de l'entreteniment i la diversió, amb un 8. Els turistes valoren amb un notable alt, un 8 de puntuació mitjana, l'oferta turística de Catalunya. Segons l'estudi, Turisme de Catalunya representa una marca molt diversificada. Tot i així, els productes que més defineixen el Principat són l'oferta de sol i platja, amb un 27%, i el turisme cultural, amb un 15%. El conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, va assegurar que Catalunya «està molt ben situada, és una destinació madura i un referent en l'àmbit cultural i de sol i platja». Huguet va indicar: «No hem de menysprear el turisme de sol i platja», ja que suposa un avantatge. Això sí, hi va afegir que cal anar estenent el producte cultural. La importància del turismes de museus i monuments per a Catalunya queda reflectit per una altra dada: un 70,5% dels turistes visiten Barcelona i només un 33,7% visiten la Costa Brava, independentment d'on pernoctin. Huguet va assenyalar que la capital catalana «ha de fer de palanca per impulsar la desterritorialització del turisme». Segons l'enquesta, un terç dels visitants afirmen que Catalunya no és comparable amb cap altra part del món, però un 10% sí que la comparen amb França i un 8%, amb Itàlia. Altres enquestats fan la comparació amb ciutats com ara París i Madrid. L'estudi, que també ha enquestat 3.627 turistes potencials que resideixen en els principals mercats emissors, afirma que un 83% d'ells coneixen Catalunya. Els visitants europeus identifiquen el Principat amb el paisatge, el bon clima, el patrimoni, les festes populars, les tradicions i les bones platges. |
![]() |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>La cultura és l'aspecte de Catalunya que més valoren els turistes >La cultura és l'aspecte de Catalunya que més valoren els turistes >La cultura és l'aspecte de Catalunya que més valoren els turistes |
![]() | |||
![]()
|