Reus és una ciutat d'interior que, evidentment, no té mar. Tot i això, si a un reusenc se li posa al cap que Reus té mar, sens dubte en tindrà. En aquest cas, però, la idea no ha estat d'un de sol, sinó de tota la colla del Ball de Diables. Fa uns mesos van decidir que al seguici de Reus hi faltava un animal d'aigua, i després de donar-hi voltes van decidir que l'escamarlà era qui millor s'adeia al seguici de la ciutat.
Durant la tarda d'ahir, abans que se sabés quin seria l'animal, la plaça Mercadal es va anar omplint de curiosos i, sobretot, de quitxalla que volia saber quin nou element festiu s'amagava sota el llençol.
Una vegada destapat, els seus creadors el van presentar com un escamarlà gegant fet de manera tradicional i amb molta relació amb el món de Reus. I és que, segons la colla del Ball de Diables, Reus –a part de tenir un carrer amb el nom de mar i una escultura d'un pescador– té el seu patró, sant Pere, que era pescador. De fet, una de les assistents al bateig de l'escamarlà va fer la broma que Reus tenia «el barri marítim a Tarragona».
Tot i això, la majoria dels que ahir eren a la plaça Mercadal no entenien la relació de la nova bèstia amb Reus. «Això no és bestiari típic d'aquí. No hi veig la relació amb Reus, i la veritat, m'estimo més que tornin a posar-hi el bou», explicava l'Eduard Saiz.