| |||||
|
dimecres, 23 de gener de 2008 > Una factura que ja puja a 190 milions d'euros
I.V.. Des que el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, va aterrar a Barcelona l'agost passat, la factura del Ministeri de Foment a Barcelona no ha fet més que augmentar a una velocitat digna d'un comboi del TAV, podríem dir. La despesa prevista amb les mesures de xoc ja decidides en el si del famós gabinet de crisi per tal d'afrontar el desgavell de les rodalies ja suma 190 milions d'euros, 70 dels quals ja s'han invertit. Els altres 120 corresponen a treballs que s'adjudicaran en els pròxims mesos i que es completaran com a màxim el 2009. La bateria de mesures ha inclòs, per exemple, una intensificació de les revisions de les catenàries. En total, s'han rehabilitat 170 quilòmetres de catenària, i a finals de desembre es van iniciar treballs de manteniment als trams Sants-Cunit i Montcada Bifurcació-Sagrera, amb un import d'1,3 milions d'euros. Més ambiciosa és la modernització prevista de la catenària de tota l'àrea de Barcelona, amb una intervenció entre Sant Vicenç de Calders i el Prat pressupostada en 11,5 milions. A més, Foment preveu gastar-se 14 milions més a instal·lar pròximament una catenària rígida en els túnels que van de Montcada a l'Hospitalet i de Sants a Sagrera, i als ramals de connexió a Barcelona. I la modernització dels túnels no s'acaba aquí. L'Adif, l'empresa pública responsable de les infraestructures ferroviàries, ja dissenya un projecte per reforçar sortides d'emergència, sistemes de ventilació, enllumenat, comunicació i monitorització. La bateria de mesures de xoc aprovades inclou també el reforç de la xarxa de subestacions elèctriques que donen servei a la xarxa de rodalies, i la multiplicació de personal. D'una banda, d'empleats en tasques informatives. De l'altra, de personal destinat a treballs de manteniment. L'any passat es van incorporar un total de 43 tècnics per aquest tipus de tasques. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>El tram paralitzat de Ferrocarrils tornarà a funcionar a principi de febrer >El districte i els veïns de Sant Martí proposen allargar el tramvia fins a Colom |
|