| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 1 de juliol de 2024


dimarts, 22 de gener de 2008
>

Bordils, acció!

Alumnes de 6è del CEIP Bordils fan rodatges inspirats en les vistes dels germans Lumière

la contra

MONTSE BARRERA.

+ Alumnes i professors de Cinema en curs en el rodatge a l'estació de Bordils.  Foto: M. RUIZ.

Els divuit alumnes de 6è del CEIP Bordils formen part, per tercer any, del programa Cinema en curs, un projecte pilot que introdueix la creació cinematogràfica a les escoles i instituts com a experiència artística. Aquesta iniciativa està organitzada per l'associació A Bao A Qu, dintre d'un conveni de col·laboració amb els departaments de Cultura i Educació de la Generalitat. Hi participen un total de dotze centres d'arreu de Catalunya, dos dels quals són de les comarques gironines, el CEIP Bordils i l'IES Castell d'Estela d'Amer.

Divendres passat, els alumnes del CEIP Bordils, acompanyats dels seus professors, van fer rodatges d'un minut de durada en diferents indrets del poble, dintre de les pràctiques Minuts Lumière. Es tracta de plans documentals inspirats en les vistes dels germans Lumière, filmades ara fa més d'un segle, en els orígens del cinema. Van rodar l'arribada del tren a l'estació, així com les activitats en una farmàcia, una carnisseria i una granja. A Cinema en curs, els alumnes aprenen a treballar en equip, en què cadascun és responsable de la seva feina. És una tasca motivadora que els porta a aprendre la tècnica, el funcionament de les escenes, la càmera, i a més serveix d'excusa per treballar més llengua, en opinió del seu professor, Ramon Bocher. També els ajuda en la capacitat de triar i decidir, i a entendre tot el món audiovisual. La directora de l'escola, Carme Congost, valora positivament el curs perquè «es veu que aprenen i ells mateixos en fan una bona avaluació i valoren el treball en equip», que al llarg de tot el curs implica un procés de preparació i tallers que els permet apreciar els errors i els encerts i adoptar així les mesures que han de prendre per assolir millors resultats. En el rodatge del tren, la Xènia, en Pau, l'Eugènia i en Roger van filmar durant un minut el tren, cadascú en el seu paper: un en la filmació, l'altra en el cronòmetre i els altres dos com a ajudants. Van tenir temps de filmar l'arribada, la parada i els viatgers quan hi pujaven, però no van tenir temps de rodar l'arrencada del comboi, perquè superava el minut de rodatge. Després de la filmació, el comentari dels alumnes: «El tren ha trigat massa a marxar»; ells havien previst poder-ho filmar tot en un minut, com en un rodatge anterior, en què a més el comboi tenia grafits, fet que van valorar com un element més del rodatge. Al tren hi viatjava un gos, que no va passar desapercebut pels aspirants a cineastes: «S'ha sentit un gos que lladrava», van comentar. «Al principi el so no se sentia gaire, però al final sí», va dir un altre. La professora del curs, Meritxell Colell, els corregia o corroborava les seves afirmacions. Els alumnes treballen els diferents punts de vista que pot tenir una pel·lícula, un fet que els desperta també la sensibilitat al llarg de tot el procés, que inclou la realització i redacció del guió, així com la planificació de totes les seqüències i la tria del lloc a rodar, tot en equip.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.