Les obres alternatives al Plan Hidrológico Nacional inclouen, a més de la construcció de les dessalinitzadores del Prat de Llobregat, Cunit i la quarta a la Tordera, la construcció de noves infraestructures que permetran conduir l'aigua del riu Llobregat, i més concretament la que produeixi la dessalinitzadora del Prat de Llobregat cap a l'àmbit del Ter i viceversa.Una d'aquestes infraestructures és la que es construeix a la serra de Collserola, on està previst un túnel d'11 quilòmetres paral·lel a la ronda de Dalt per on passarà un conducte de 15 quilòmetres i 180 centímetres de diàmetre que unirà les dues estacions distribuïdores d'aigua, la de La de Trinitat, a Barcelona, i la de Fontsanta, a Sant Joan Despí. El cost d'aquesta obra és d'152 milions d'euros.
AMB FONS EUROPEUS
La meitat de la inversió es farà a partir de subvencions dels fons europeus. És en aquesta última estació de distribució on arribarà l'aigua procedent de la dessalinitzadora del Prat un cop estigui acabada a través d'un conducte d'11 quilòmetres i 140 centímetres de diàmetre. D'altra banda, la connexió entre la planta del Ter, a Cardedeu, i l'estació de Trinitat també es refà. Les conduccions seran reversibles per permetre la flexibilitat de la xarxa i, d'acord amb cada situació, aportar aigua de riu o de dessalinitzadora en un sentit o en un altre, en funció de l'àmbit més necessitat.