Fibracolor va anunciar a mitjan mes de novembre passat la presentació d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afectava 150 dels 280 treballadors, encara que ara ha decidit finalitzar l'activitat a Tordera a causa de les dificultats per posar en marxa un pla de viabilitat realista. Els primers treballadors abandonaran els seus llocs a mitjan febrer, aproximadament, d'acord amb el calendari previst per la companyia, que ha encadenat quatre exercicis amb pèrdues i que el 20 de juny del 2006 ja va presentar un ERO que va afectar 80 persones.
Fibracolor, empresa dedicada a la pintura, el blanqueig i els acabats tèxtils, va començar a aplicar després de l'últim ajust, aprovat a mitjan 2006, un pla de viabilitat que no s'ha complert i que, per tant, no ha permès reflotar els negocis de l'empresa.
SUSPENSIÓ DE PAGAMENTS
Eplicsa, un conglomerat d'empreses que controla la Generalitat, va entrar en el capital de Fibracolor a final de 1991, quan l'empresa travessava una greu crisi degut, entre altres coses, al fet que alguns dels seus petits accionistes, companyies tèxtils agrupades a la societat Finholding, van entrar en suspensió de pagaments.
L'arribada d'Amancio Ortega, el propietari d'Inditex, a Fibracolor es va produir el 1992 com a soci principal que aprofitava els interessos comuns d'aquesta companyia amb el seu grup.
EL MAJOR CENTRE TÈXTIL
L'any 2000, Inditex va construir a Tordera, prop de la planta de Fibracolor, el major centre productiu tèxtil de Catalunya i un dels més grans de l'Estat espanyol per aprofitar les sinergies amb aquesta empresa. Des d'aleshores, tant la Generalitat com Inditex han intentat sortir del capital de Fibracolor, però finalment tots dos van acordar l'any 2005 continuar donant suport a la companyia malgrat les pèrdues.