«No és la solució òptima ni la que voldria l'Ajuntament, perquè Tortosa sempre ha dit que calia mantenir el traçat paral·lel al canal Xerta-Sénia; però valorem que Carreteres haja presentat una proposta que millora l'anterior», va remarcar Ferran Bel. L'alcalde de Tortosa va afegir-hi que ara l'Ajuntament i la Generalitat volen agilitzar la presa d'una decisió sobre el traçat, i va assenyalar que l'acord hauria de tancar-se durant el mes de gener. Així mateix, el responsable d'Acció Territorial del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Antoni Sabaté, va confirmar que les dues parts estan fent «un esforç d'aproximació». A més, va avançar que el projecte sortirà a informació pública «molt aviat», però va preferir mantenir la discreció que envolta la negociació, i va evitar donar més detalls sobre la proposta de traçat que ara ha fet Carreteres.
Per la seua banda, Bel només va dir que l'Ajuntament havia suggerit diferents traçats alternatius a la Generalitat, i que Carreteres ha fet una proposta final, a partir de l'estudi de dos d'aquests traçats. L'alcalde també va esmentar que el govern català «no veu factible» que la variant enllaci amb l'eix de l'Ebre a l'altura d'Aldover, com volia l'Ajuntament, però va destacar que el nou traçat podia reduir «sensiblement» l'afectació prevista. Tot i així, va dir que igualment hi haurà afectacions a finques, però va recordar que ja no caldrà enderrocar vuit o nou xalets. De fet, Bel va revelar que ara Carreteres ha previst una variant que no afectarà la nova zona urbana de la partida del Canalet, definida al nou pla d'ordenació urbana municipal (POUM) de Tortosa.