Tots els centres que es posaran en marxa a partir del setembre vinent ho faran amb mòduls prefabricats. El director d'Educació a Girona, Andreu Otero, reconeix que el creixement previst a hores d'ara és molt important, i que s'obriran nou centres més el curs que ve, «però són les necessitats que tenim i hem de respondre a la demanda d'escolarització que tenim». Otero considera que l'obertura de més escoles i instituts es pot atribuir en part al reagrupament familiar d'aquests dos últims anys, en què han arribat més de 8.000 persones, entre les quals hi ha un percentatge considerable de nens i joves en edat escolar.
Les noves escoles de Castelló d'Empúries, Quart i Platja d'Aro començaran amb grups de P3 i també de P4 i P5, ja que són grups que durant aquest curs s'han situat en centres que ja existien en aquests municipis. Cal destacar la nova escola de Salt, que serà el tercer centre educatiu nou dels últims tres anys en aquest municipi. També s'obrirà un centre de primària a Sant Julià de Ramis.
Pel que fa als instituts, Lloret arrencarà amb dos grups de primer d'ESO, mentre que Vilablareix donarà servei als alumnes de Fornells, Quart, Vilablareix i Aiguaviva. A Vilafant, Educació aposta per obrir amb dues línies, malgrat la petició de diversos pobles d'obrir amb tres. Aquesta oferta només donarà servei als alumnes de Vilafant. El govern encara ha de decidir si el quart IES s'obrirà a Sils o a Santa Coloma. Tenint en compte que encara falten mesos, cal pensar que la llista de noves escoles i nous instituts encara podria créixer.