El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va explicar ahir que no s'instal·larà cap estació del Bicing prop de les facultats de la UB i de la UPC, a la Diagonal, perquè temen el col·lapse del sistema. Segons Narváez, la xarxa no podria aguantar la demanda potencial de més de 4.000 bicicletes que desapareixerien de diferents punts de la ciutat a primera hora del matí per aparèixer, cap a les nou del matí, a les estacions de les facultats. La dificultat rau en el fet que no hi ha ni logística ni estacions tan grans per rebre tantes bicicletes a la mateixa hora i després redistribuir-les a la resta de Barcelona. Segons Narváez, en algunes estacions properes a universitats, com ara la Universitat Pompeu Fabra, ja s'hi produeixen col·lapses a primera hora del matí.
Ahir, en un acte en què l'alcalde va entregar l'abonament a la usuària número 100.000, una veïna del districte de les Corts, Jordi Hereu va anunciar la posada en marxa d'un telèfon d'atenció al client del Bicing, gratuït, (900 315 531), per atendre les incidències d'ús d'aquests vehicles. El telèfon estarà actiu a partir del proper 1 de febrer. Hereu va destacar també, durant l'acte, l'èxit «rotund» d'aquest sistema de transport que, en poc menys d'un any, ha aconseguit superar la franja dels 100.000 usuaris i que a finals del 2008 s'aspira que tingui 400 estacions i 6.000 bicicletes, el doble de les que hi ha ara. Aquesta ràpida implantació ha fet avançar també els estudis que s'estan duent a terme perquè l'àrea metropolitana disposi d'un sistema integrat de Bicing, que haurà d'implantar i mantenir l'Entitat Metropolitana de Transport, després d'analitzar les connexions viàries entre municipis. Per Hereu, la implantació del Bicing ha estat «una de les coses més rellevants que han succeït el 2007 a Barcelona», amb la qual «l'ús de la bicicleta ha arribat a la seva majoria d'edat a la ciutat».