La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, feia mesos que no posava els peus a Catalunya però ahir va fer una visita llampec no va durar ni una hora per inaugurar el tram de l'A-2 entre Fornells i Caldes de més de vuit quilòmetres de llargada, i un pressupost de 48,5 milions d'euros. El dia després de ser reprovada pel Senat, Álvarez va incidir en una crítica directa al PP, a qui va retreure la seva «falta de planificació d'infraestructures a Catalunya» en les dues legislatures anteriors. Va atribuir el retard de l'obra que inaugurava a la «complexitat de la seva execució» i va assegurar que el 2008 s'obrirà al trànsit el tram de l'A-2 entre Caldes i Sils i que es licitaran les obres de Maçanet a Tordera.
En l'acte d'ahir, hi va haver poca representació institucional; per part del govern hi havia el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal. Dels cinc municipis amb terme municipal afectat Fornells de la Selva, Riudellots, Aiguaviva, Vilobí d'Onyar i Caldes de Malavella només hi han assistit tres alcaldes. No hi van anar Gabriel Casas (Fornells) i Montserrat Roura (Riudellots), molestos per la lentitud de les obres. En canvi, l'alcalde de Caldes, Joan Colomer, va dir que estava «tan empipat com qualsevol altre» però volia dir-ho personalment a Álvarez. Com ell, també hi van anar els alcaldes dels municipis d'Aiguaviva i de Vilobí d'Onyar.
Seguint amb la política que va adoptar el seu Ministeri arran dels problemes a les obres del línia d'alta velocitat a l'entrada de Barcelona, Álvarez va evitar donar una data per a l'arribada del TAV a Sants. Va recordar que prioritzen la seguretat en aquestes obres, que són complexes, i que primer restabliran el trànsit a la línia de l'Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat complint així el compromís adquirit amb el president d'aquesta companyia, Joan Torres. Un cop s'hagi reprès aquest servei el Ministeri podrà posar fil a l'agulla i fixar una data per a l'arribada del TAV.
Hores abans d'estar a Catalunya, Álvarez va participar en la sessió de control del Senat on va explicar que hi ha un esborrany del protocol per regular l'aixecament de les barreres en trams de l'AP7 on aquest estiu passat es van repetir les cues quilomètriques. Fa dos anys que s'està treballant en aquest protocol, des del 2005, que ha de dir en quins casos es poden aixecar les barreres. «En cas d'emergència, accident, fenòmens meteorològics adversos, obres o retencions de peatge per insuficiència de mitjans», va dir. Segons Álvarez, però, els problemes de congestió en aquesta via són per una situació «conjuntural» que «no és responsabilitat» del seu Ministeri. «Si cadascú té una competència, ha de tenir la valentia d'assumir-la en el seu moment», va dir la ministra, que va apuntar que ha de ser el responsable de trànsit qui ha de prendre les mesures «adequades» per evitar les aglomeracions.