Els empresaris de les comarques de Girona han posat sobre la taula quatre prioritats en matèria d'infraestructures: desdoblar totalment la carretera N-II, de Maçanet de la Selva a la Jonquera, durant els pròxims set anys, la línia de mercaderies d'ample internacional fins a Portbou, fer una estació del TAV a l'aeroport gironí, situat a Vilobí d'Onyar, i prolongar l'eix transversal fins a Llagostera per connectar amb la Costa d'Alou, ja desdoblada.
La cambra de Girona justifica aquestes quatre demandes per l'augment de l'activitat prevista els pròxims anys a les comarques de Girona. La cambra preveu un augment del trànsit internacional que saturarà encara més l'N-II i agreujarà l'actual coll d'ampolla si no es fa el desdoblament total fins a la frontera. La cambra gironina també creu que la línia de ferrocarrils de mercaderies d'ample europeu serviria per deixar en exclusiva la línia del TAV per a passatgers.
I fer parar el TAV a l'aeroport serviria, segons els empresaris gironins, per sortir del pas mentre durin les obres del TAV a Girona. A continuació, seria una estació de trens ràpids regionals que connectaria els aeroports de Girona i de Barcelona.