dijous, 20 de desembre de 2007 > Rodalies pel Camp de Tarragona i eix transversal ferroviari
Els presidents de les cambres de Tarragona, Reus i Valls presentaven junts les infraestructures que prioritzen per deixar clar en l'acte d'ahir a Barcelona que la diagnosi és compartida. El projecte més important per a la regió és la creació d'una xarxa de rodalies ferroviàries que uneixi els grans municipis de la costa, com ara Tarragona, Vila-seca, Salou, Cambrils i Torredembarra amb les ciutats de l'interior, des de Reus fins al Vendrell passant per Valls. Però també es vol assegurar que l'estació del TAV ja en servei al municipi de la Secuita estigui connectada amb carreteres de bones prestacions amb les principals ciutats, un objectiu que avui no es compleix. També es pretén millorar la seva connexió amb Manresa i Igualada amb la reforma de la C-37 i la C-241. La Cambra de Lleida considera estratègic que s'acabi l'ampliació de l'eix pirinenc que uneix de vall a vall la Ribagorça, el Pallars, l'Alt Urgell, la Cerdanya i el Ripollès, però també garantir que el futur aeroport d'Alguaire-Lleida estarà ben connectat amb les autovies que uneixen la capital de Ponent amb Osca i la Val d'Aran. Per la seva banda, Manresa vol una sortida directa i gratuïta cap a Barcelona i els seus port i aeroport per mitjà del desdoblament de la C-55 fins a Abrera, així com ampliar l'eix del Llobregat fins a Bagà i Tolosa de Llenguadoc. El projecte més ambiciós, però, és l'eix transversal ferroviari de Lleida fins a l'aeroport de Girona a través de Cervera, Igualada, Manresa i Vic.
|