L'última edició de l'estudi Eurorap ha analitzat els accidents mortals i amb ferits greus registrats en 420 trams de carretera en els últims tres anys, del 2004 al 2006. Les àrees estudiades sumen 6.325 quilòmetres, que representen el 52% de la xarxa i un 80% del volum de trànsit. La conclusió és que el risc ha disminuït en totes les demarcacions, però a les comarques gironines el descens ha estat menor: només un 5,2% dels trams que l'any passat eren a la zona negra i la zona vermella del rànquing han passat a la zona de perill moderat o baix. Per tant, a Girona encara hi ha un 32% de trams de risc alt o molt alt, molt per sobre de la mitjana catalana, del 23%. A Tarragona, que va ser la demarcació amb dades més negatives en l'estudi anterior (del 2003 al 2005), els trams molt perillosos han disminuït un 10,5% de cop, però encara té un 31,6% dels trams analitzats en la zona vermella, només un punt per sota del 32,6% de Girona.
El pitjor punt negre descobert per Eurorap és en un tram molt breu d'una via estatal: la variant d'Olot de l'N-260, l'eix pirinenc que va de Portbou cap a l'oest passant per la Garrotxa i el Ripollès. En tan sols 2,3 quilòmetres i en un tram on el volum de trànsit és baix, hi ha dos accidents mortals anuals de mitjana. Els altres tres punts negres són a la BV-5108, entre Cardedeu i Cànoves i Samalús; a la C-35, entre Parets del Vallès i Granollers, i a la C-14, a Coll de Nargó. En el mateix informe es detecten deu trams més de les carreteres gironines on el risc d'accidentalitat és alt, i són: la GI-512, entre Tordera i Maçanet de la Selva; la C-63, entre Lloret i Vidreres; la GI-531, entre Sant Gregori i les Planes d'Hostoles; la BV-5122, entre Tordera i Fogars de la Selva; la C-31, entre Torroella de Montgrí i Figueres; l'N-152, entre Ripoll i Ribes de Freser; l'N-II, entre Figueres i la frontera de la Jonquera; la GI-550, entre Arbúcies i Sant Hilari; la GI-555, entre Caldes i Massanes, i la C-253, entre Sant Feliu de Guíxols i Palamós.
Una altra manera d'analitzar el rànquing és tenint en compte els trams amb més concentració d'accidents, que coincideixen amb els més transitats. La C-31, entre el Prat i l'Hospitalet, i la C-58, entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès, són els trams amb més sinistres greus per quilòmetre.