La Costa Daurada manté les famílies amb nens com els primers clients dels hotels, que cada cop són més actius i han doblat el nombre dels que demanen informació per visitar la zona. Les motivacions del viatge estan canviant: tot i que la platja és en un 90% el primer motiu, la natura i el turisme cultural (+7%) guanyen adeptes. El 55% del total de visitants s'allotja en hotels, i la resta majoritàriament ho fan en segones residències, segons dades de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda.
A l'estiu, l'estada mitjana solament ha perdut una dècima, i s'ha situat en el 12,4%, i la mitjana anual supera lleugerament les quatre nits. De juliol a setembre, han vingut menys catalans (15%) i menys espanyols (han passat del 58% al 50%), i han guanyat pes els forasters. La raó: molts arriben en paquets contractats amb antelació, que han aconseguit omplir els hotels en temporada alta. Per contra, el balanç anual mostra un descens del nombre de clients estrangers, que respecte del 2006 s'han reduït quatre dècimes fins al 52%. Segons el vicepresident de l'Associació, Joan A. Padró, l'enfortiment de l'euro està castigant els turistes britànics, que s'han reduït en un 3%, i són el primer mercat estranger de la zona. Encara pot ser pitjor en el futur, perquè una llei nova prohibeix als britànics treure els nens de l'escola en període lectiu, i aquest fet retallarà les ocupacions hoteleres primaverals. La despesa mitjana per persona va baixar dels 368 euros als 242.