Solà va remarcar que el pla parcial de la segona fase de la urbanització Tres Cales és una ordenació important, ja que afecta 152 hectàrees, en un lloc «estratègic» que uneix la primera línia de mar amb l'interior, i que representa un «canvi de model» en relació al planejament anterior. Segons el director general d'Urbanisme, l'antic pla de Tres Cales preveia la construcció d'una ciutat jardí, amb 1.400 cases dintre de parcel·les de 600 metres quadrats, que l'antiga promotora no va acabar d'executar. Solà va detallar que ara l'Ajuntament planteja transformar aquella urbanització extensiva, «un model que segons la nova llei d'Urbanisme seria insostenible», en una nova ordenació que concentra l'edificació i que també allibera espais.
Així, l'ampliació de Tres Cales està dividida en tres fases (primera línia de costa, entre la via del tren i l'autopista, i més amunt de l'AP-7), i la urbanització quedaria vertebrada a l'entorn d'un gran passeig central, que unirà la costa amb l'interior. De fet, una de les condicions que ahir va posar Urbanisme és que el passeig no travessi la doble barrera de la via del tren i de l'AP-7 amb un pas subterrani, com havia previst l'Ajuntament, sinó amb un pont que hauria de construir la promotora. A més, tot i que es mantindran els 1.360 habitatges, Urbanisme també proposa ampliar els usos hotelers.