| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() |
|
![]() |
dissabte, 8 de desembre de 2007 > Veritats i estadístiques
TONI GUARDIA, MESTRE DE PRIMÀRIA. TOSSA DE MAR (SELVA).. El nivell de força dels nostres alumnes d'ESO és baix. Cert. Però encara és més baixa la seva motivació. I no tota la culpa és de l'anella més dèbil (alumnes, docents, pares ). Vegem-ho: L'horari. Algú es pot creure que és raonable que un nen comenci les classes a les 8 del matí i acabi la sessió matinal a quarts de dues de la tarda? L'acció tutorial. O és més raonable que quan un nen arriba a l'ESO es trobi amb un tutor que els fa només una assignatura, tal vegada EF o plàstica? On van a parar el munt de nouvinguts que cada any s'incorporen al nostre sistema educatiu? És clar que faran baixar l'estadística. Ja sabem: hi ha veritats, hi ha mentides i després hi ha les estadístiques, que es poden fer servir amb la intencionalitat que interessi. I què fem quan un adolescent, fart de tant tedi, no vol estudiar? Doble dosi. Li fem mala sang i fem que ell, per la seva part, col·labori a distorsionar el seu voltant. Patètic. Només una última observació: a Catalunya tenim una xarxa molt important d'escola concertada en la qual els pares paguen sense preguntar ni queixar-se, amb el premi que els seus fills no es barrejaran amb pobres ni immigrants. I no me'n puc estar: senyors entesos en reformes, cada vegada ens teniu pitjor, per què no us digneu escoltar els docents, o és que el vostre interès no és l'escola pública? |
![]() | |||
![]()
|