| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 26 de novembre de 2024


dimecres, 5 de desembre de 2007
>

La Cambra de Tortosa proposa fer tres assuts a l'Ebre per garantir la navegació

Reclama a l'administració la inversió de 39 milions d'euros per condicionar ports esportius i marines seques

LURDES MORESO. Tortosa
La Cambra de Comerç de Tortosa vol convertir el riu Ebre en un dels principals motors econòmics de les Terres de l'Ebre, a partir de potenciar al màxim el projecte de la navegabilitat des de Riba-roja fins a la desembocadura. En aquest sentit, l'ens cameral va presentar ahir un estudi que proposa la construcció de tres assuts amb resclosa: un entre Garcia i Ascó, un altre entre Miravet i Benifallet i l'últim entre Tortosa i Amposta. Uns assuts que es finançarien amb la iniciativa privada, que explotaria les centrals hidroelèctriques, i que segons la Cambra garantirien una làmina constant d'aigua que permetria la navegació amb dos metres de calat. El projecte es completaria amb dues sortides artificials al mar, ports esportius, marines seques i embarcadors.


+ La Cambra va presentar ahir l'estudi als alcaldes riberencs. Foto: L.M.

El president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, i el vicepresident de l'ens, José María Chavarria, van presentar ahir als alcaldes de les poblacions de la vora de l'Ebre un estudi que han elaborat sobre la navegabilitat. Un projecte que des de la Cambra asseguren que serà un revulsiu econòmic, alhora que garantirà la protecció del riu. «L'Ebre ha de ser la prioritat inversora, tenim un projecte i l'hem de saber vendre», va dir Mora, que també va avançar que l'estudi es presentarà la setmana que ve al conseller de Política Territorial i Obres Públiques. I és que per fer realitat el projecte de la Cambra és necessària tant la iniciativa privada com la inversió pública. D'una banda, es proposa la construcció de tres assuts a l'Ebre per garantir una làmina d'aigua constant que permeti la navegació d'embarcacions amb dos metres de calat, i dues sortides artificials al mar, una que recuperi el canal Carles III entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, i una altra amb la construcció d'un canal de Deltebre a l'Ampolla, que desembocaria al Fangar. Al marge d'aquests projectes que es finançarien amb inversió privada, la Cambra reclama a l'administració una inversió de 39 milions d'euros. Una inversió que es destinaria a la construcció de cinc ports amb marina seca (Deltebre, Sant Jaume d'Enveja, Amposta, Tortosa i Móra d'Ebre), que disposarien de 30 amarradors, servei de llum, aigua potable, servei de toro i grua, bar, restaurant, rampa d'avarada i hotel. També es farien dos ports esportius (amb deu amarradors), dotze ports més petits (cinc amarradors) i vuit embarcadors.



285 LLOCS DE TREBALL
L'estudi de la Cambra es completa amb una previsió de l'impacte econòmic que tindria el projecte en el termini de deu anys, quan es calcula que totes les infraestructures necessàries serien operatives. «En cinc anys quedaria amortitzada la inversió que reclamem», va assenyalar Chavarria. Pel que fa a la xifra directa de negoci, seria de 5 milions d'euros anuals i suposaria la creació de 285 llocs de treball.

Quant a l'impacte indirecte de la promoció de la navegació per l'Ebre, l'estudi constata que si s'augmenta la xifra de passatgers pel riu i les possibilitats d'accedir a les poblacions riberenques, el sector del comerç, del turisme i dels serveis se'n beneficiaran. En aquest sentit, s'estima un volum de negoci de 6 milions d'euros cada any, que en deu anys es convertiria en 9 milions d'euros. També s'incrementarien els llocs de treball, amb la previsió de 570 de nous.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Finestreta única

>Impulsen un projecte per construir ports esportius i obrir més canals a l'Ebre

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.