La posada en marxa de la segona via de Rodalies al tram entre Sants i Bellvitge, el més afectat pels esvorancs causats per les obres del TAV, va permetre ahir recuperar, encara que no per la via habitual, el servei de la línia 2 sud de Sant Vicenç de Calders a Barcelona. Ahir també es va recuperar la connexió de la línia 7 (Hospitalet-Martorell) i la línia 10 (Barcelona-Aeroport).
Adif va preferir mantenir tallat un tram de la via 2 de l'estació de Bellvitge, i els trens recorrien el traçat fins a Sants per la via 0, la de servei. El director de Rodalies de Renfe de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, va explicar ahir al migdia que el compromís de recuperar el servei habitual ahir «obliga a aprofitar una part de la via 0 per al recorregut dels trens». Aquesta situació es pot allargar fins que s'hagin culminat tots els treballs necessaris per recuperar el túnel de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al Gornal, afectat també pel TAV.
POCS USUARIS
Ahir, els usuaris de Bellvitge acostumats a esperar el tren en direcció a Barcelona a l'andana 2, eren reconduïts a l'andana 0 pels informadors del Cecof, que també repartien tríptics que informaven dels horaris definitius del servei restablert. Ahir, els trens que circulaven entre Bellvitge i Sants minoraven la velocitat fins al mínim quan passaven per aquest tram d'obres, ple d'operaris treballant-hi. El restabliment del servei va provocar també l'expectació dels veïns d'aquest barri de l'Hospitalet, que van veure circular durant tot el matí càmeres de televisió i periodistes. El trajecte entre Bellvitge i Sants, que normalment triga uns 8 minuts a cobrir-se, es feia ahir en 15 minuts. Els pocs usuaris que pujaven a Bellvitge comentaven que, sent dissabte, el retard no els preocupava, conscients que la prova de foc serà dilluns.