| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 18 de desembre de 2024


diumenge, 2 de desembre de 2007
>

La connexió de Rodalies entre Bellvitge i Sants es fa per una via de servei

Renfe opta per utilitzar, a l'Hospitalet, una via més allunyada dels esvorancs el dia de la represa del servei

M. SÒRIA AGÈNCIES. Barcelona
Quaranta-dos dies després de l'aturada del servei a la C2 sud per culpa de les obres del TAV a Bellvitge, ha tornat la normalitat al servei de rodalies. Els trens que unien ahir Bellvitge i Sants tornaven a circular, però ho feien per la via auxiliar i no per la 2, encara afectada per les obres de reparació. Els combois que fan aquest recorregut, que normalment es cobreix en uns vuit minuts, ahir minoraven la marxa al seu pas en paral·lel al tram en obres, que encara era ple d'operaris treballant-hi. De fet, ahir, la distància que hi ha entre Bellvitge i Barcelona no es cobria en menys de quinze minuts, un retard que, per ser dissabte, no preocupava gaire els pocs usuaris que van fer ús del servei. El transport continuarà sent gratuït en aquesta línia fins que arribi l'alta velocitat.


 Foto: O.DURAN

 Foto: O.DURAN

+ A dalt el tren passa davant de l'edifici esquerdat de Sants, al carrer Tinent Flomesta. A baix, dues imatges d'ahir. / Foto: O.DURAN

La posada en marxa de la segona via de Rodalies al tram entre Sants i Bellvitge, el més afectat pels esvorancs causats per les obres del TAV, va permetre ahir recuperar, encara que no per la via habitual, el servei de la línia 2 sud de Sant Vicenç de Calders a Barcelona. Ahir també es va recuperar la connexió de la línia 7 (Hospitalet-Martorell) i la línia 10 (Barcelona-Aeroport).

Adif va preferir mantenir tallat un tram de la via 2 de l'estació de Bellvitge, i els trens recorrien el traçat fins a Sants per la via 0, la de servei. El director de Rodalies de Renfe de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, va explicar ahir al migdia que el compromís de recuperar el servei habitual ahir «obliga a aprofitar una part de la via 0 per al recorregut dels trens». Aquesta situació es pot allargar fins que s'hagin culminat tots els treballs necessaris per recuperar el túnel de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al Gornal, afectat també pel TAV.



POCS USUARIS
Ahir, els usuaris de Bellvitge acostumats a esperar el tren en direcció a Barcelona a l'andana 2, eren reconduïts a l'andana 0 pels informadors del Cecof, que també repartien tríptics que informaven dels horaris definitius del servei restablert. Ahir, els trens que circulaven entre Bellvitge i Sants minoraven la velocitat fins al mínim quan passaven per aquest tram d'obres, ple d'operaris treballant-hi. El restabliment del servei va provocar també l'expectació dels veïns d'aquest barri de l'Hospitalet, que van veure circular durant tot el matí càmeres de televisió i periodistes. El trajecte entre Bellvitge i Sants, que normalment triga uns 8 minuts a cobrir-se, es feia ahir en 15 minuts. Els pocs usuaris que pujaven a Bellvitge comentaven que, sent dissabte, el retard no els preocupava, conscients que la prova de foc serà dilluns.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Mig govern, CiU, Pujol i Maragall s'apunten a la protesta contra la incompetència estatal

>Notables i farts

>Desafecció a la Renfe

>Nadal vol compensacions per Ferrocarrils

>Amistats mediàtiques

>Una marea ciutadana avala el dret a decidir com a clau del futur del país

>La independència com a horitzó final

>Pancartes anònimes.

>«No vaig a la ‘mani' perquè està polititzada»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.