| |||||
|
divendres, 30 de novembre de 2007 > El túnel del TAV al Gornal tindrà ara una protecció similar a la de la Sagrada Família
Ferrocarrils exigeix a Foment que la línia de l'Anoia entri en funcionament abans que la del tren d'alta velocitatPAULA MERCADÉ. Barcelona El mètode constructiu del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) per sota del de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al Gornal ha canviat arran de l'incident del 20 d'octubre passat. Ara s'ha decidit fer un tall d'uns 20 metres al túnel de FGC per poder construir des d'aquí el del TAV. Col·locaran, a més, uns pilons reforçats amb ciment, semblants als que es volen fer en el tram per on el TAV passa pel costat de la Sagrada Família, per protegir tant el túnel de l'alta velocitat com el de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. El president de FGC, Joan Torres, reconeixia que el nou sistema constructiu era consensuat amb el Ministeri de Foment però «els permisos de treball estaven condicionats al fet que primer es posi en marxa la línia de l'Anoia que la del TAV».
Les parets de formigó laterals del túnel de TAV al Gornal no quedaven ben segellades i això provocava buits en el subsòl que es traduïen en esvorancs a la superfície. Els treballadors de l'empresa que construeix la línia d'alta velocitat reomplien els forats amb ciment. No hi va haver problemes rellevants fins el 20 d'octubre passat, quan, solidificant el terreny de les vies de Renfe, es va desplaçar una de les parets del túnel de la línia de l'Anoia de FGC. Aquests túnel estarà totalment reparat el 21 de desembre. L'incident del 20 d'octubre va obligar, a més de restringir la circulació de Ferrocarrils i rodalies, a replantejar també el mètode constructiu per foradar la línia d'alta velocitat. Ara s'ha decidit tallar a l'esbiaix 20 metres del túnel de FGC que després s'hauran de reconstruir per poder treballar també des d'aquí en el túnel del TAV i buidar, per exemple, la runa que hi ha sobre el sostre de la infraestructura. Es col·locaran també unes pilones reforçades entre si amb ciment per protegir els dos túnels. «S'assemblarà a la mesura de protecció que es farà quan es perfori al costat de la Sagrada Família», explicava el director general de negoci de tren de FGC, Ramón Borrell. El president de Ferrocarrils, Joan Torres, va deixar clar que l'empresa va autoritzar aquest nou projecte constructiu «amb la condició que primer es posi en marxa la línia de l'Anoia que la del TAV». El restabliment del servei de Ferrocarrils es farà, segons FGC i el govern, durant la segona quinzena de febrer. «Les obres es faran sense pressa, sense estar condicionades a l'arribada del tren d'alta velocitat» assegurava el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal. El TAV podria arribar a Barcelona durant la primera setmana del març del 2008, en plena campanya. Aquesta franja de dates s'assenyala en el calendari en posar en comú dos compromisos. D'una banda, el del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en assegurar que el tren d'alta velocitat arribaria abans de les eleccions estatals previstes pel 9 de març. I, de l'altra, l'assumit pel Ministeri de Foment amb la Generalitat de no fer entrar el TAV a Sants fins que la línia de l'Anoia dels FGC estigui en funcionament, cap al 15 de febrer. En aquesta data també s'hauria d'haver acabat el túnel del TAV però hi faltaria encara instal·lar la catenària i col·locar el balast. A més, caldria fer en pocs dies totes les proves en buit de trens d'alta velocitat en aquest tram per poder arribar abans del 22 de febrer, data d'inici de la campanya. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|