| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 31 d'octubre de 2024


divendres, 30 de novembre de 2007
>

Constructors i enginyers defensen que el túnel del TAV és viable amb temps, diners i autoritat tècnica

Junt amb la patronal demanen la fi del «tacticisme polític» en infraestructures

XAVIER MIRÓ. Barcelona
Els contractistes d'obres, els enginyers, Foment del Treball i la Cambra de Barcelona van sortir ahir en defensa de la capacitat tècnica i tecnològica actuals per abordar qualsevol infraestructura per complexa que sigui; per exemple, el túnel del tren d'alta velocitat (TAV) pel centre de Barcelona. Això sí, és indispensable que es reforci l'autoritat dels tècnics, que es planifiqui i s'estudiï bé, que no s'estalviïn diners i temps, i que les obres no es facin sota la pressió del «tacticisme» polític.


+ Representants dels contractistes i els enginyers, ahir, a Foment del Treball. Foto: JUANMA RAMOS

Si per connectar el TAV entre Londres i París, s'ha excavat un túnel que travessa el subsòl de la capital britànica de sud a nord i el riu Tàmesi, també es pot fer el túnel pel centre de Barcelona. Avui hi ha capacitat tècnica i tecnològica per executar qualsevol infraestructura sense incidents importants però és indispensable que es respecti l'autoritat dels tècnics. Ho defensaven ahir els representants dels contractistes d'obres, dels col·legis d'enginyers de Catalunya, de Foment del Treball i de la Cambra de Barcelona. Però perquè els tècnics puguin fer bé la seva feina no poden estar contínuament pressionats pel «tacticisme» polític. Una data d'arribada no sempre es pot assegurar ni són bons els canvis de posició per interès partidista. Rafael Romero, dels contractistes; Josep Oriol, dels enginyers, o Joan Rossell, de Foment del Treball, van deixar clar que no valoraven cap projecte concret ni volien fer una crítica injusta als responsables polítics però sí que demanen responsabilitat a tothom per abordar amb consens, diners i temps suficient, i amb una bona programació, les obres del futur.

D'aquesta crítica mesurada i poc explícita feta ahir s'interpreta, però, el malestar evident dels especialistes en infraestructures per una dinàmica estesa que porta un govern a accelerar una obra per acabar-la abans de les eleccions o una oposició a dificultar-la i decidir canviar d'opinió per interès partidista i oposar-se a un traçat que va impulsar quan era al govern.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Sense carril per al bus

>Descarrila un tramvia a Sant Joan Despí però no hi ha ferits.

>Aena comença la reconstrucció de la granja del Prat afectada per l'ampliació de l'aeroport

>Les obres del tercer carril de l'AP-7 a Girona començaran al març

>Un viatge gratuït per cada tres bitllets

>El túnel del TAV al Gornal tindrà ara una protecció similar a la de la Sagrada Família

>Un centre aeronàutic

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.