| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() |
|
![]() |
dijous, 29 de novembre de 2007 > Barcelona celebrarà la fira de turisme de negocis, l'EIBTM, fins al 2013
Els visitants de congressos i incentius deixaran aquest any mil milions d'euros a la capital catalanaMIQUEL A. LUQUE. L'Hospitalet de Llobregat «The winner is Barcelona». Amb aquestes típiques paraules el president de Reed Travel Exhibitions, Tom Nutley, va anunciar ahir que la capital catalana continuarà celebrant la fira de referència mundial en el sector de la indústria de les convencions, negocis i incentius, l'EIBTM (European Incentive, Business, Travel and Meetings) fins al 2013. L'accessibilitat «excel·lent», les bones connexions i la col·laboració amb Turisme de Barcelona, Turisme de Catalunya i Turespaña han estat clau per a aquesta renovació del contracte. De fet, els visitants d'aquest sector deixaran aquest any uns mil milions d'euros a la ciutat.
L'any que ve, Barcelona acabava el contracte de cinc anys per incloure l'EIBTM, que va començar el 2004. Ara, quan se celebra la vintena edició, la més gran en espai, expositors i visitants, l'empresa organitzadora de la fira ha tornat a apostar per la capital catalana cinc anys més, des del 2009 fins al 2013. Nutley va assegurar que la decisió havia estat «senzilla», ja que han valorat les instal·lacions, la ciutat i «per sobre de tot per la col·laboració i el partenariat». El director d'exposicions de Reed Travel Exhibitions, Paul Kennedy, va precisar que Barcelona és una «ciutat molt oberta i que està molt disponible pel sector empresarial». El director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran, es va congratular ahir de la decisió, i va assegurar que l'EIBTM constitueix una «plataforma cabdal» per donar més visibilitat a les instal·lacions i les possibilitats que té la ciutat per al turisme de negocis i congressos. De fet, va recordar que per aquest saló passen uns 3.500 compradors, que són els que decideixen on es fan les reunions de negocis de tot el món. «Si tens la fira a casa, jugues amb avantatge», va afirmar el director general de Turisme de Barcelona, que hi va afegir que caldrà esforçar-se per mantenir l'èxit del saló. Duran va destacar la unitat que hi ha hagut de les institucions i del sector privat per aconseguir que la fira continuï a Barcelona. El director d'expansió de Fira de Barcelona, Pere Camprubí, va destacar que l'EIBTM va ser el primer saló que se celebra cada any que es va captar per a Barcelona durant diversos anys. Segons Camprubí, aquesta fira de negocis n'ha atret d'altres com ara el 3GSM o el Bread and Butter. A més, el director general de Turespaña, Félix Larrosa, va afirmar que Barcelona ha demostrat «la capacitat de liderar el sector a àmbit mundial». L'espai de l'EIBTM ha crescut un 50% des que se celebra a Barcelona, i ha passat de 8.000 metres quadrats als 13.000 metres quadrats actuals. A més, l'any passat hi va haver 12.000 visitants i enguany se n'esperen uns 15.000. Pel que fa als expositors, aquest any n'hi ha 3.000, dels quals 600 són nous. |
![]() | |||
![]()
|