dimarts, 27 de novembre de 2007 > El rebuig a la línia de mercaderies
El pla director urbanístic del sistema de Girona reconeix que el desdoblament de l'N-II per l'AP-7 i el vial del tren de mercaderies pel mateix corredor són les propostes que més rebuig generen als municipis afectats. Entre els quals hi ha Salt, que va interposar un recurs contenciós contra la Generalitat perquè preveu el pas de mercaderies pel municipi, i sobre el qual el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya encara no s'ha pronunciat. També demana que l'ampliació de l'AP-7 es faci amb túnel. Sarrià es un altre dels municipis contraris a l'ampliació de la via a quatre carrils, per la qual cosa també va interposar recurs contenciós. No obstant això, el pla urbanístic manté que ha d'incorporar aquestes propostes com a «elements importants d'infraestructures interregionals», juntament amb la línia de tren convencional, el TAV i l'aeroport, en la construcció de la segona pista. A més d'aquestes infraestructures d'escala regional, el pla incorporarà les xarxes d'àmbit comarcal per complementar-les amb la xarxa bàsica local. Així, inclou la variant de Celrà de la C-66, que ha d'enllaçar amb l'accés Girona nord de l'AP-7, la variant de Bescanó de l'N-141, i la variant de Llambilles.
|