| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dilluns, 26 de novembre de 2007
>

La perforació del túnel del cremallera de Núria, en la fase final

Totes les instal·lacions del complex han de tornar a obrir aquest divendres

JORDI CASAS. Queralbs
El túnel de la línia del tren cremallera de la Vall de Núria ja està gairebé foradat del tot, però no entrarà en servei fins d'aquí a un any, quan s'hi hagi instal·lat la via, la catenària i la resta de serveis. Aquesta infraestructura eliminarà definitivament els riscos associats a les esllavissades i sobretot a les allaus que, en aquest punt del recorregut, són molt freqüents i ja han comportat el tancament de la línia en diverses ocasions. El complex lúdic, esportiu, cultural i religiós de Núria reobrirà divendres.


+ Estat de les obres a l'interior del túnel fa una setmana.

Els operaris encarregats de les obres a la línia del cremallera estan excavant els últims metres del túnel del Roc del Dui que té una longitud de 1.350 metres i un pressupost d'11,2 milions d'euros dels 15 totals de l'obra. A més, ja tenen enllestides quatre de les cinc galeries d'emergència projectades, que uneixen el túnel amb la via, situada a un centenar de metres. El túnel, que substituirà el tram actual dels túnels del Fènec, Navarró i Fontalba, és un element de seguretat, ja que evitarà els riscos associats a les esllavissades i a les allaus. Aquesta és una zona on aquest risc és molt elevat. De fet, diverses vegades s'ha hagut de tallar la línia en aquest punt. Ara bé, això no vol pas dir que el tren cremallera ja pugui circular per l'interior del Roc del Dui. Les obres van començar fa un any i encara en queda un altre de feina.

Ferrocarrils de la Generalitat té previst que entri en servei a final del període de manteniment de Vall de Núria de l'any vinent, si és que les obres i les proves que s'hauran de fer segueixen al ritme estipulat. Fins ara, tot plegat va segons el calendari previst.

Els treballs que ara queden per executar, que es faran quan estigui totalment perforat i la cinquena galeria d'evacuació estigui feta, són els que serviran per instal·lar la infraestructura ferroviària, és a dir, la via i la catenària, i els elements de seguretat, bàsicament la senyalització pertinent i la xarxa de comunicacions.

Les obres han provocat que el complex hagi estat tancat del tot dos mesos, un més del que és habitual.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Via dentada

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.