El projecte de la carretera que anirà de Sant Carles de la Ràpita al Trabucador, que incorporarà un carril bici i que estabilitzarà la zona, i l'estudi de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre per instal·lar un sistema de comportes al riu Ebre que frene la falca salina són dues propostes que la Comunitat de Regants de la Dreta de l'Ebre valora positivament. «Ja hem perdut cinc quilòmetres de costa i no podem deixar-ne perdre ni un pam més», va manifestar el president de la comunitat, Manel Masià. En aquest sentit, els regants van aprofitar unes jornades organitzades amb motiu del seu 150è aniversari per posar damunt la taula l'experiència del delta del Po. De fet, el director del Consorzio di Bonifica Delta Po Adige, Lino Tosini, va explicar que tots els deltes mediterranis tenen problemes comuns com ara la qualitat de l'aigua o la subsidència. Al delta del Po, però, han aconseguit estabilitzar el terreny amb un sistema de dics a tota la franja costanera. «L'activitat econòmica que es desenvolupa al delta del Po és impressionant, hi ha fins a quatre polígon industrials a més d'una gran varietat de conreus i de l'explotació pesquera», va dir Masià, que recentment s'hi va desplaçar en un viatge organitzat per Prodelta que també van fer els directors dels serveis territorials de Medi Ambient i Agricultura.
La tesi dels regants és avalada pel president del comitè internacional de grans preses i professor de la UPC Lluís Berga, que va alertar que si no s'adopten mesures la meitat del delta desapareixerà per l'elevació del mar.