| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dissabte, 17 de novembre de 2007
>

Trenta ajuntaments gironins plantegen unir l'AP-7 i l'N-II en una via de vuit carrils

Costaria 300 milions més del previst en el desdoblament

MAR VICENTE. Girona
Una trentena d'ajuntaments van presentar ahir el projecte per compactar en un sol corredor l'AP-7 i l'N-II entre Sant Julià de Ramis i Pont de Molins. La proposta, que també inclou mesures correctores per minimitzar l'impacte sobre el territori, costaria 300 milions més que la del Ministeri de Foment, que aposta per desdoblar les infraestructures separadament.


+ Cues al peatge de la Jonquera de l'autopista AP-7. Foto: EL PUNT

El projecte ha estat encarregat pel Cilma (Centre d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient a les comarques gironines), que agrupa els ajuntaments gironins, i preveu mesures correctores des de Blanes fins a la Jonquera, un traçat d'uns 60 quilòmetres que s'encariria en 300 milions, en comparació amb les previsions de Foment.

En el tram de l'N-II a la comarca de la Selva, el Cilma és conscient que les obres ja estan avançades i que no pot demanar un canvi de traçat, però sí que proposa una bateria de mesures correctores per minimitzar l'impacte ambiental. El document proposa que s'incloguin passos de fauna, pantalles acústiques i l'aixecament dels ponts per garantir la connectivitat ecològica.

Els ajuntaments proposen que, a partir de Sant Julià de Ramis i fins a Pont de Molins, l'AP-7 i l'N-II formin un sol corredor, de manera que s'unirien les dues infraestructures amb vuit carrils. Segons va explicar el president del Cilma i alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, s'han inclòs diverses millores per a municipis com ara Salt, Sarrià i Vilafant, entre d'altres indrets.

En el cas de Salt, s'hi ha afegit la petició de l'Ajuntament de fer passar el traçat per una quota més baixa per poder tapar la infraestructura i crear un parc. Segons va dir l'alcaldessa, Yolanda Pineda, això permetrà que no es trenqui el municipi. Pel que fa a Sarrià, el projecte del Cilma preveu desplaçar el traçat cap a la muntanya i allunyant-lo dels habitatges i que passi amb un túnel. A més, a Vilafant es farien passar les dues infraestructures per l'oest, mentre que ara l'autopista passa per l'est.

Per Lluís Lloret, el fet de compactar les dues infraestructures en un sol corredor serà «una columna vertebral entre Girona i Figueres, cosa que unirà dos punts forts, amb dues estacions del tren d'alta velocitat».



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.