| |||||
|
dijous, 15 de novembre de 2007 > Punt i a part. El «problema» ara viatja en Rodalies
El ple del Parlament sobre el caos ferroviari es converteix en un intercanvi de retrets entre els partits,CiU desvela que Ferrocarrils de la Generalitat coneixia, cinc dies abans de tallar el servei, el risc d'esfondrament,La ministra de Foment promet ara bitllets gratuïts a les línies afectades fins que el TAV arribi a BarcelonaDAVID MARÍN. Barcelona «Vostès tenen un problema.» El president José Montilla va jugar amb murrieria amb la fatídica frase que Pasqual Maragall va pronunciar en un ple del Parlament molt similar al celebrat ahir. Aquest cop no ha estat el Carmel el que ha posat sobre la taula la incapacitat dels partits per consensuar una posició davant d'un greu problema ciutadà, sinó el desgavell ferroviari, provocat per les obres del TAV a l'entrada sud de Barcelona, on fa gairebé un mes que s'ha suspès el servei de Rodalies i la connexió de Ferrocarrils de la Generalitat amb el Baix Llobregat i l'Anoia. CiU va aprofitar el ple per mostrar un informe segons el qual els responsables de Ferrocarrils coneixien l'afectació al túnel cinc dies abans que es tallés el servei.
Dimarts vinent es complirà un mes del tall ferroviari més important que ha afectat Catalunya, amb els accessos sud a Barcelona i la connexió a l'aeroport sense servei per culpa de les obres que fa el Ministeri de Foment per implantar la línia ferroviària d'alta velocitat. El Parlament va debatre ahir el cas, i la urgència de la situació no va permetre veure una posició conjunta dels grups en cap assumpte. El PSC es va quedar sol en el rebuig a reclamar responsabilitat de política al govern de Rodríguez Zapatero per les obres del TAV. Montilla va assegurar que ni tan sols amb un govern del PP reclamarà la dimissió de cap ministra. Montilla es va aventurar fins i tot a fer broma amb el record del ple del Carmel, en el qual Pasqual Maragall va estar a punt de torpedinar les relacions polítiques a Catalunya en plena negociació de l'Estatut insinuant el cobrament de comissions il·legals en l'obra pública per part dels govern anteriors, el famós «3%». El problema de CiU, segons Montilla, que es va recrear durant uns segons de suspens abans de seguir la frase, no seria aquest, sinó la incapacitat de CiU d'acceptar el fet de ser a l'oposició i de tenir-lo a ell, a Montilla, al capdavant del govern del país. CiU també havia preparat una sorpresa per al debat. Però no era cap murrieria ni cap tall de veu simpàtic per al Telenotícies, sinó un informe intern de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que demostrava que, cinc dies abans de tancar-se el servei per seguretat, els responsables de FGC ja havien advertit que s'havia produït danys al túnel entre Gornal i Sant Josep per culpa de les obres del TAV. Abans d'exhibir l'informe, el portaveu de CiU, Oriol Pujol, va preguntar a Montilla dos cops durant el matí si el seu govern tenia coneixement previ, cosa que el govern va negar. A la tarda, després d'exhibir-se el document, Montilla va haver de reconèixer-ho, però traient-li importància. Actualment el preu del bitllet no és una prioritat entre els més de 150.000 usuaris afectats, ja que el servei interromput se serveix en autobusos que allarguen més de mitja hora el trajecte i que, de fet, ja són gratuïts per als que en fan servei. Però amb aquest anunci la ministra anuncia per primer cop algun tipus de compensació als usuaris afectats i, al mateix temps, posa de nou sobre la taula la seva aposta, a hores d'ara gairebé personal, de fer arribar el TAV a Sants en el menor temps possible. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|