Les primeres mesures per augmentar la seguretat al centre, principalment al servei d'urgències, van començar a aplicar-se al juny. «Fins llavors només teníem una persona que controlava en certa manera els accessos i la vam substituir per un vigilant amb capacitat de respondre a una situació de risc», assenyala Rafael Albertí, director de logística i serveis generals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. Poc després es va fer efectiva la instal·lació de quatre càmeres de seguretat a urgències: dues a les entrades i dues més als passadissos. «Hem volgut ser curosos amb la intimitat dels pacients que són tractats als boxes del servei», explica el director, que hi afegeix que la gravació de les càmeres s'utilitzarà només en cas que sigui necessària com a prova d'algun incident; «si no és així, s'esborra».
Les portes d'entrada i sortida d'urgències també presenten canvis importants. Ara disposen d'un sistema de codis que evita l'accés lliure de qualsevol persona. «L'adaptació dels usuaris a aquesta nova norma ha estat bona, malgrat que molta gent estava acostumada a entrar als boxes a veure els seus malalts sense que ningú no digués res», assegura el director de logística. Rafael Albertí avança que l'última de les mesures que s'aplicaran correspon a una nova targeta d'identificació del personal «per garantir que a les àrees tan sensibles com ara el laboratori, la farmàcia i els arxius dels pacients hi tingui accés només el personal acreditat». La inversió en seguretat també s'ha fet extensiva a la resta de centres que gestiona la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, com ara l'hospital de Blanes.